Welke maat brandstofslang firestorm?

Hallo ik zit met een klein probleempje,

Ik vindt dat er ondertussen wel nieuwe brandstofslangen op mijn firestorm mogen komen alleen het valt niet mee om de goede maat te vinden Laat staan de kleur!!

Ik zoek de originele smoke kleur brandstof slang, met moeite opgemeten en ik vermoed dat hij wat dikker is geworden, kan dat dat de slang na ongeveer 4 jaar uitzet dus wat dikker wordt?

Zoja ik had de slang opgemeten en binnendiameter was 2.5 en buiten 5.5.

Nu heb ik met wat zoekwerk een 50474 hpi fuel tube gevonden die is 2x5 mm en dezelfde kleur nu denk ik sterk dat dit hem is, alleen kan iemand die bevestiging geven,, want er zitten van die klemmetjes om de slangen en als de slang te klein is dan schiet hij elke keer los,

Dus om het samen te vatten;

Is het zo dat de brandstof slangen uitzetten na ongeveer 4 jaar gebruik? ( ongeveer 0.5mm?)

En is de originele slang 2x5mm ofterwijl deze:

50474 hpi fuel tube 2x5x300 mm?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
2.5x5.5 is vandaag de dag een normale maat, ook 3x6 begint populair te worden. 2mm doorlaat is voor bigblocks niet zo populair. Zeker in een offroad waarbij je de brandstofslang langer houdt zal een kleine doorlaat meer weerstand geven wat als effect een slecht toptoeren en een trage reactie op het gas kan(!) geven.

2.5x5.5 is vandaag de dag een normale maat, ook 3x6 begint populair te worden. 2mm doorlaat is voor bigblocks niet zo populair. Zeker in een offroad waarbij je de brandstofslang langer houdt zal een kleine doorlaat meer weerstand geven wat als effect een slecht toptoeren en een trage reactie op het gas kan(!) geven.

Oké bedank voor je antwoord dus gewoon een 2,5 mm mm slang erop?

En kan het zijn dat die slangen uitzetten na verloop van tijd dus dikker worden?

Want als ik dat weet dan weet ik dat de originele slang 2x5 mm was

En het is een small block nl 3cc

En als ik de nippel op de tank meet dan heb ik toch de goede maat alleen dan 0.5 mm kleiner?

Laatst bewerkt:
Zou niet weten waarom het zou uitzetten, heb dat nooit ondervonden. Ik vervang mijn slangen wel om de paar wedstrijden en die worden dus nooit heel oud.

Ik gebruik op mijn 3.5cc trouwens 2.1x6mm en dat werkt voorals nog perfect.

Back