Goedemorguh Richard,(en René)
Zaterdag 28 december 2019,veels te vroeg!
Ik ben een avond/nacht mens.
Zakken Robin! (Oh ja,duh huh)
Dat was een paar minuten voor de eerste fotoooooo(Ik woon in Hengelooooooo)
Ik zal vandaag nog iets meer foto’s en uitleg geven.........
Op dit moment van schrijven zijn 2 3D printers alweer bezig met de “concept” Fokker S-14(aankomende middag plaats ik meer).....(wel binnenskamers,,,,,brrrrr) (met beter licht)
(en een weegschaal)
Groet:Robin
Een “tussen”Edit (11.00 uur ) De ‘Freecad dikte’van 1 en 0.5 mm dikte met hoge resolutie zijn succesvol voor de cockpit! (1 perimeter)
volgende Edit. (11.20)

Waarom is Basic fusalage midden 001 163kB?
Tot de volgende Edit.......!
“TRUCJE”(11.35)
Gewoon de “Concept” romp uitprinten,negeren dat de uitlaat van de romp boven de 3D printer uitsteekt.
En dan het printwerk stoppen op de door mij gewenste hoogte........(weegschaal cockpit 4/5 gram,LW PLA)
tot de volgende Edit!
Volgende “TRUCJE”(11.50)
‘Met de Z offset functie de “Concept” romp door het printbed steken.....uitprinten maar!
Witte cockpit,lagere resolutie ook 4/5 gram.
Weet je nog? (12.05)
De prachtig ingetekende Fokker S-14! (Lage resolutie)
Ik kon in één oogopslag zien dat ik hier te maken heb met een persoon die 50 jaar modelbouwervaring heeft.........!
ABS+ Front/inlaat 16/17 gram.
Ik ga nu op zoek naar een you tube filmpje.............over 3D geprinte ondersteuning.
Hierbij een filmpje van een model waarbij men nog redelijk makkelijk de ondersteuning kan weghalen.
Hierbij een filmpje van you tube met de zoekfuctie ‘3D printing avoid support’(12.20)
En als voorlopig laatste heb ik de slicer opdracht gegeven om de toen nog in lage resolutie uitgetekende Fokker S-14 support te geven.

(potverdorrie,de gaten vallen d’r in!)
Gelukig hebben wij goed contact via de privé conversatie op het modelbouwforum.
En zijn wij al bezig om de Fokker stap voor stap opnieuw vorm te geven!
Voor vandaag,stop ik er even mee,ik ben moe.........(12.55)
En zal na oud en nieuw weer posten met info van de 3D geprinte materialen die ik tot dan toe heb uitgeprint.
Ook weer een héél verhaal.
Oud balsa,
Nieuw balsa,
Balsa in kleigrond,
Balsa in zandgrond,
Balsa met veel regen,
Balsa met weinig regen,
Balsa in een omgeving van véél wind
EN in een omgeving van weinig wind

Etcetera,Etcetera.
Groet:Robin