welke maat stekker voor een tp 2100 +- 30 amp

ik heb 2 mm en 4 mm stekkers .
de 2 mm vind ik wat dun en de 4mm weer wat te dik wat is de beste keuzen .
of toch maar anderen.
het is voor een cc35 t-rex.

Deans Ultra.... :worship:
T-PLUG-P.jpg

Geen geknoei met verschillende busjes meer.

(Eindelijk) In nederland te koop bij: http://www.rctechnics.nl/
Of http://www.aircraft-world.nl

die kan ik hier in de buurt niet krijgen.
dat is het probleem en ik wil van het weekend toch wel aan de slag.
de 2 mm stekker daar past de draad wel goed in. de 4mm zit er erg ruum in .

tot 20-25 ampere gebruik ik die 2 mm goudstekkers en daarboven de 4 mm goudstekkers.
Eventueel kun je ook nog kiezen voor de 3 mm. die gebruik ik alleen tussen de regelaars en de motoren, op die manier kan ik vrijwel nooit de accu verkeerd aansluiten op de regelaar.

ok dan ga ik voor de 2 mm .
ik lees net dat de motor net niet de 20 a haalt dus dat kan wel.
nog bedankt voor de snellen hulp.

juist dat iedereen dezelfde stekkers heeft is handig.
Die groene mpx stekkers gaat tot 30-40A
ultra deans tot 100A
2mm goudcontacten tot 20-25A
3,5mm goudcontacten tot 80A
4mm goudcontacten 100A>

Allemaal bruikbaar, maar het is juist handig als je een standaard hebt. Dat je zoveel mogelijk dezelfde gebruikt.
hier in nederland worden maar weinig (ultra) deans gebruikt. dus deze zou ik niet pakken.
groene mpx worden wat meer in (grote) zwevers gebruikt.
3,5 mm wordt vaak gebruikt tussen (borsteloze) motoren en de regelaar.
verder wordt er in nederland het meeste de 2mm gebruikt. die zou ik dan ook gebruiken. Bij grotere stromen pakt men de 4mm.
Omdat het wel zo makkelijk is als iedereen dezelfde stekkers gebruikt zou ik voor 2-4mm goudcontacten gaan.
je kan er ook nog een hoesje voor kopen zodat je 1 geheel stekkertje krijgt. en niet losse draden. nog een tip: maar het mannetje aan de + van de accu. er zijn ook mensen die het precies andersom gebruiken. Ook weer verwarrend.
wat zou het makkelijk zijn als iedereen dezelfde gebruikte :)

ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden. :roll: :wink:

die mpx gebruik ik in alle kleine electro modellen van 500-1500 gram, kleiner dan 500 heeft 2mm goudstekkers, groter dan 1500 krijgt 4mm

Snap niet dat iedereen die waardeloze goudcontacten blijft gebruiken. Ze breken ook gemakkelijker bij de soldering af :?
Alsof je elk weekend met andermans pakketten vliegt.

Die Deans zijn echt top. Heel Amerika vliegt er op.
Gebruik microdeans in mijn micro's en de ultra voor het echte werk. En als je zo nodig compatible wilt zijn, maak je toch zo even een simpel adaptertje?

afbreken? dan moet je goed leren solderen ;)

en het gewicht bepaald het formaat en dus ook de ruimte in de romp edg. Hoe kleiner het is hoe kleiner de stekkers moeten zijn. Je gaat geen schockflyer bouwen en er dan dikke 4mm goudcontacten instoppen, da's veel te zwaar. Ik vindt de mpx handig omdat je ze nooit verkeer aan kan sluiten.

en oja, die goud contacten hebben 1 voordeel. Je kan pakketten makkelijk in serie schakelen :)

Satoer zei:
Snap niet dat iedereen die waardeloze goudcontacten blijft gebruiken. Ze breken ook gemakkelijker bij de soldering af :?
Hoezo waardeloos? :?

Gemakkelijker afbreken?
Zou niet weten waarom ze niet net zo makkelijk bij die Deans afbreken.
Daar tegen kun je wel weer beter een krimpkousje doen om de goudcontacten, zodat ze niet afbreken.

Satoer zei:
Die Deans zijn echt top. Heel Amerika vliegt er op.
En heel NL vliegt hiermee. Dus wat is handiger? :wink:

Tadango zei:
en oja, die goud contacten hebben 1 voordeel. Je kan pakketten makkelijk in serie schakelen :)
Sterk argument! In ieder geval IK doe dat regelmatig (serie en/of parrallel).

Erwin Lokhorst zei:
Gemakkelijker afbreken?
hmmm.... meen toch eens een holiday-tje gesloopt te hebben van je, wat was de oorzaak ook alweer...... ;)
Erwin Lokhorst zei:
Zou niet weten waarom ze niet net zo makkelijk bij die Deans afbreken.
Omdat er 2 draden bij elkaar zitten ipv 1. dus 2 keer zo sterk.

2mm werkt perfect op de Trex van mij. Zo'n 2mm goudstekker is toch groter dan de dia van het draad wat uit de lipo komt.

warom zie ik niemand met de 2,4mm van onder andere aircraft world.
Ik wil wel een link geven maar de website is down.
DSC00004%20%28Small%29.jpg

Al mijn goed werkende lipo's met de mooie stekkertjes (vandaag er 4gedaan, grote bestelling kwam na 6weeken van acw binnen met een tussenstopje bij de douwane(30euro :evil: :evil: :evil:))

Voor mijn 30-40A trekkende picojet ga ik deans gebruiken
DSC00003%20%28Small%29.jpg

Verloopstukje is snel gemaakt hoor :D
Ze zijn mischien een beetje duur maar je voelt de kwaliteit gewoon.
En als je sommige prijzen van accus ziet vind ik het niet gek dat je 1/2euro extra betaald voor de stekker.

Nando.

4mm goudcontacten kan je ook direct in je lader stopppen ed. Dat soort connecters moet je anders wel los kopen.
brekende connecters? nog nooit van gehoord/gezien...
2,4 mm goudcontacten lijkt me ook wel handig als tussen maatje, maar(ja daar komt ie weer :wink: ) volgens mij zijn er maar weinig die ze gebruiken.
Het zou juist net zo makkelijk als iedereen dezelfde stekkers zou gebruiken. maar zo te lezen, komen we daar nooit :P :wink:

net als iedereen andere stopkontacten in huis zou hebben. Dan moet je steeds gaan solderen als je iets van iemand anders gaat lenen of zo...
in de winkel: 'u wilt dit koffiezetapparaat meneer?', 'nee die past niet in ons stopkontact' :rolling: :wink:

mohammed zei:
4mm goudcontacten kan je ook direct in je lader stopppen ed.
8O beetje link om 2 mannetjes aan 1 accu te zetten.
Verder heb ik met laden geen probleem hoor. Heb gewoon een laad snoer van deans naar banaan. Denk dat we weinig zijn die zonder laadkabel werken.

klopt satoer. Ik schreef het een beetje onduidelijk. 1 stekker kan je er direct instoppen(man)
vrouw moet via verlengstukje in lader.

Back