Welke Micro Heli??

Hallo allemaal,

Zelf ben ik begonnen met een Raptor 50V2, bevalt super en het vliegen gaat steeds beter!

Het enige waar ik mee zit is dat je tussen november en maart eigenlijk helemaal niks kunt doen. Daarnaast is het voor mij ook iedere keer een hele onderneming als ik een uurtje wil gaan vliegen, ben alleen al een half uur onderweg naar het vliegveldje van mijn club.

Goed, genoeg intro....... To the point. Wat ik graag wil hebben is een Electro heli waarmee ik zo nu en dan eens kan vliegen, of dat nu in de tuin, voetbalveldje of wat dan ook is..... Moet het gewoon neer kunnen zetten en direct de lucht in. Nu heb ik zelf al wat research gedaan en al tot de conclusie gekomen dat een piccolo of soortgelijk qua aanschaf gepaard moet gaan met allemaal losse onderdelen waardoor je honderden euro's kwijt bent. Het max. wat ik uit wil geven is een 400 Euro. Zo ben ik dus bij Jo uitgekomen op de E-sky V2 voor € 195,- en bij Toemen op de Zoom 400 compleet met elektro kit voor € 300,-

Keuze voor deze twee in eerste instantie omdat ze kompleet zijn.

Graag jullie advies en reactie.

Groetjes,

Philippe

Idem als Remco, de E-sky (of Carbooon CP zoals de mijne voluit heet) is een erg crashbestendige heli voor binnen en buiten (als het niet waait).

Erg veel plezier aan. Heb vanaf september alleen maar rotorbladen versleten door mijn eigen onkunde.

Viel volledig standaard maar met 3cell lipo. Daardoor hele lange vliegtijd (25 min).

Succes met je keuze

Hmmm klinkt interessant. Alleen, hoe is de E-sky buiten op een rustige dag? Voor m'n gevoel kun je buiten beter een Zoom dan een Esky hebben... maar nogmaals, verbeter me als ik ernaast zit :roll:

hoe groter hoe stabieler ;) je kunt beter een lipoly hebben dan een zoom... je kunt beter een logo 10 hebben dan een lipoly... je kunt beter een logo 20 hebben dan een logo 10 :) Zo blijf je bezig...

Als je ook indoor wilt zit je gewoon aan 500gram limiet. Als je alleen thuis wilt vliegen kan het iets groter, en dus ook stabieler. Wil je in de woonkamer kunnen hoveren dan blijft er weinig over.

Mijn E-sky vliegt ook leuk,en rechtstreeks uit de doos,batterijen in de zender en vliegen maar.
Om het een 3D heli te noemen is een tikkeltje overdreven maar voor gewoon wat rondvliegen is het een leuk ding :D

Een Zoom is wat groter en dus stabieler,maar als je zoiets wilt aanschaffen kun je beter een T-rex kopen mischien.

Of deze(imitaite Zoom???):

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4660&item=3874938836&rd=1

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4660&item=3875153781&rd=1

Groeten,
Marcel

Och mensen en laten we de Hummingbird niet vergeten :P . Heb je in FP en CP uitvoering, vliegt als een dolle, is best wel crashbestendig, en als je wilt kunt je er eieieindeloos geld in stoppen aan upgrades :evil:

cool ! die imitatie zoom.

alles exact gecopieerd, zoom, hornet II canopie, en top of the line GY601 gyro met mercedes ster erop !!
3dstamina03.jpg

@philippefeij:
Misschien nog reden om de E-sky te kiezen. Je wilt in en om je woning vliegen, dan ben je nog WA verzekerd met een heli onder de 500 gram.

De heli wordt dan nog aangemerkt als speelgoed.

Weet iemand of je moet bijverzekenen wanneer je met een zwaardere heli gaat vliegen?

Wiebe_NL zei:
@philippefeij:
Misschien nog reden om de E-sky te kiezen. Je wilt in en om je woning vliegen, dan ben je nog WA verzekerd met een heli onder de 500 gram.

De heli wordt dan nog aangemerkt als speelgoed.

Weet iemand of je moet bijverzekenen wanneer je met een zwaardere heli gaat vliegen?

Het maakt niets uit of je nu een sky-watcher of een zoom door het raam van de buurman jaagt. Voor de verzekering dan want in beiden gevallen ben je zelf verantwoordelijk voor wat het ding aanricht.

Dat een skywatcher door het raam van de buren vliegt........... dat moet ik nog zien! :lol:

Tenzij het raam natuurlijk open staat............ :D

Nee maar, heb voor m'n gevoel inmiddels toch zoiets dat de Zoom toch iets meer heli is dan de E-sky. Denk toch dat ik meer buiten zal vliegen dan binnen, en dan ben je denk ik toch beter af met de Zoom.

De zoom is beter voor buiten, hij is ook iets groter en heeft een hoger rotortoerental. Voordeel is dat je met een briesje ook nog kan vliegen.
Met mijn piccolo kan ik niet rondvliegen, zodra hij vaart krijgt zet hij zijn neus omhoog.

Back