Welke Micro Impeller te kiezen??

Hallo Forumleden.
Ik heb een vraagje:
Heeft iemand van jullie ervaring met Micro impeller vliegtuigen? Welk merk en welke types?
Ik heb helaas nimmer een impeller toestel gevlogen in mijn hobby carriere en vraag me af ofdat er Micro impellers bestaan met een span van maximaal 700mm die lekker vliegen en ook nog eens goed en makkelijk te handstarten zijn.(met name dat makkelijk te handstarten vind ik zeer belangrijk)
Want bungee starten enzo daar wil ik niet aan doen.
Ik heb inmiddels al wat Gegoogeld maar er is zoveel keuze in impeller toestellen dat ik door de befaamde bomen het bos niet meer zie.
Ook speelt het mee dat ik me graag een Micro impeller toestel wens.
De span van 700mm en groter vind ik teveel herrie maken.
Ik krijg daar geheid gedonder mee als ik met zo'n soort toestel op het veld naast enkele vliegmaatjes sta te vliegen.
Ik hoop dat een Micro impeller dus een wat bedeesder geluid maakt zodat die wel als acceptabel wordt ervaren op het veld.
Hoor graag van de ervaren impeller piloten.
Vr Gr Erwin

Binnenkort komt E-Flite met de UMX Mig 15 uit.
Staat voor mij al op het verlanglijstje/gereserveerd bij dealer.

Robbe en Great Planes bieden een Sbre aan van rond de 60 a 70cm.
Die Robbe maakt ook een [URL="
[/URL]

Ik zou me niet zo druk maken om de reacties, Crasher maakt wel oordopjes van zijn P51.....

Grtz, Frans

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Frans.
Dank voor je reactie.
Die E-flite MIG 15 Micro zie ik ook wel zitten.
Zal vast een stuk minder herrie maken als dat toestel uit het filmpje dat jij geplaatst had.
Allemachtig zeg...............wat een bak herrie.
DAT kan hier echt niet hoor.Ha ha ha ha ha.
Enne...........Crasher is gelukkig niet de persoon die last van mij zou hebben als ik met een impeller ga vliegen.Ha ha ha ha.
Dat benne helaas anderen.
Vr Gr E

Ik heb zelf wel kleine inprellor vliegtuigjes gehad. span van rond de 50 cm voor deze minipolaris.

minipolaris.jpg

Qua geluid maakt een kleine ook een boel herrie. Ik had hier op een 10.000Kv 40mm motor op een 2S 1000mAh accu. Kortom verschrikkelijk hoog jankgeluid maar hij vliegt wel goed! wel heel weinig vermogen (stuwkracht) maar wel 18A stroomverbruik op vol gas. Dat betekend een zware regelaar en korte vliegrondjes.

klopt deze edf's worden pas efficiënt op zeer hoge snelheden die erg moeilijk te halen zijn.

je kan het wel goed krijgen door zeer dunne vleugel en extreem aërodynamische modellen (zo iets als f5b en f5d modellen)

70mm spanwijdte is voor een F-16 best redelijk voor een 68mm fan dus waarom een 50mm fan de 68mm maakt nog minder lawaai, en simpel op te gooien kijk eens naar een Phase F-16 omdat dit je eerste impeller toestel is,is deze makkelijk te vliegen en ook makkelijk te landen, en de 4S versie is ook nog lekker snel ook, de kleine impellers ja het is het net niet vind ik

gr Andre

maar waarom krijg je gedonder wanneer je met een edf gaat vliegen? Oke veel geluid maar het is gewoon elektro aandrijving en bij een jet achtig model past ook wel wat geluid. Een f16 die geruisloos door de lucht vliegt is veel minder leuk dan één die ook nog even laat horen dat hij snel vliegt. Zolang je buurtbewoners net hinderd moeten je clubleden maar even die 5 tot 10 minuten een bakkie koffie gaan doen.

Hoi.
Het gedonder wat een impeller toestel gaat geven daar waar ik wildvlieg is een lang verhaal en zal het je besparen.
Wil het hier ook niet open en bloot op dit Forum tentoonspreiden.
Maar het gaat erom dat er een aantal vliegmaatjes zijn die het op z'n zachts gezegt niet waarderen dat er een impeller toestel zou gaan rondvliegen.
Zelfs de E-flite Micro MIG 15 Impeller wordt NIET op prijs gesteld door een aantal vliegleden.
Gaat zelfs zo ver dat men mij met klem adviseert om geen impeller toestel aan te schaffen en er dan daarmee op dat veld mee te gaan vliegen.
In eerste instantie ging ik daarin mee, maar na een paar nachtjes slapen dacht ik: ik lijk wel zot en gek dat ik me door iemand anders laat opleggen wat ik wel en niet kan en mag kopen en ermee mag vliegen waar ik wil.
Dus ik ben er klaar mee en wil me graag een impeller aanschaffen.
Nu alleen nog even bekijken welk model het gaat worden.
Vr Gr E

Een Funjet maakt meer herrie dan de meeste Edf's , indien je het risico loopt om je wildvliegplekje kwijt te raken doordat jij met een edf gaat vliegen kan ik je medevliegers wel begrijpen, zijn ze wel op de hoogte van de huidige edf's , de edf van Robertboxhoorn is erg stil die van RcLander ook maar zijn wat duurder , en anders gewoon bij een club gaan vliegen electro edf is bij de meeste wel toegestaan

gr Andre

Hoi Andre.
Bedankt voor je reactie.
Nee, ik denk dat de gasten waarover ik spreek en een anti impeller vliegtuigen gevoel hebben op de locatie waar ik vlieg er weinig verstand van hebben en alleen maar denken dat elke impeller herrie veroorzaakt.
Dat een beetje Funjet meer herrie maakt dat een impeller kan doen ga ik helemaal in mee.
Want heb lange tijd gevlogen met Funjets en Parkzone Strykers.
Maar zelfs die zijn absoluut niet gewenst op de vlieglocatie.
Ik ga het wel even bekijken hoe ik dit ga aanpakken.
Is op zich geen groot probleem, maar wel jammer dat ik niet welkom ben met zelfs een Micro impeller.
Vr Gr E

Misschien moet je een ander club zoeken bij jou in de buurt. Wanneer je bij een officiële club zou gaan ben je ook gelijk wat beter gedekt door je verzekering daarnaast zijn vaak andere dingen ook beter geregeld zoals meer gezamenlijke activiteiten.
Wanneer iemand de mening heeft dat edf's niet leuk zijn vind ik dat geen reden om dat te verbieden op basis van alleen die mening. Wanneer je buurtbewoners of de natuur er mee zou hinderen is dat een ander verhaal. Alleen het bestuur van jou club zou je kunnen verbieden daarmee te vliegen en niet de mensen met de grootste mond.

Hoi hoi.
Excuus indien ik niet helemaal helder was vanaf meet af aan.
Zal het verduidelijken:
Ik zit niet bij een vliegclub maar vlieg wild met een aantal andere piloten op een stuk gemeentegrond kortbij een woonwijk.
Het 'geklaag' van een aantal piloten aldaar omtrend teveel herrie makende toestellen kan ik helemaal begrijpen.
En zal daar ook alle begrip voor hebben.
Maar er zitten helaas een aantal piloten tussen die van een mug een olifant maken en daar ben ik behoorlijk klaar mee.
Nou wil het feit gelukkig ook nog eens dat ik mezelf in m'n eentje met het vliegen net zo goed kan vermaken, dus het gaat allemaal wel goedkomen.
Want ik haal me binnenkort een impeller erbij en vlieg daar dan lekker in m'n eentje mee op een andere vlieglocatie.
Heeft niemand last van mij en al zekers niet die paar snel klagende vliegmaatjes.
Want ik ga me toch zekers niet door iemand anders iets lekkers laten verbieden!!
Ze kunnen van mij de boom in.
Vr Gr E

He die Erwin. Even wezen googlen i.v.m. jouw mail en ik kom hier terecht. Leuk toch. Succes met jouw nieuwe toestel. Zelf ga ik zo even met mijn DOLPHIN MICRO SPORT GLIDER op pad. Een klein etterbakje hoor.

H;)

Back