welke micro speedboot/jetski????

motorsports

Forum veteraan
omdat ik redelijk newbie ben in het natte rc wereldje , had ik een paar vragen:

ik rij nu met LPR Lipo's 2S 1800Mah (25c) en wil die ook gaan gebruiken in een klein speedbootje , vroeger had je van Graupner,dacht ik, zo'n jetski met berijder...

worden deze nog wel gemaakt? of zijn die nog te koop?

wil deze voorzien van een brushless setje en gaan voeden met de boven genoemde lipo's

de bedoeling is dus een jetski, eerste keus, of evt een andere(micro) speedboot, niet te groot ,maar wel met stabiel vaargedrag.

advies is welkom:)

gr

Laatst bewerkt:
Hallo,
De jetski met berijder is van Robbe, nl. de Sea-jet, nu nog verkrijgbaar, maar er is nu ook een nieuw model ervan gemaakt met een brushlessmotor.
Je moet maar een kijken op de Robbe-site bij de New items, daar heb je de nieuwe Sea jet Evolution.

Ik maak niet graag reclame voor mijn eigen verkoop maar <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > is een zeer stabiele speedboot , kantelt terug als ie op de kop ligt en met de juiste brushless setup is 75km/h geen probleem , de top met dit type boot is door een duitser gehaald en die lag stabiel op 94km/h .

Het borstelsetje motor/regelaar is 50km/h ook geen probleem .

mvg

Michiel.

Laatst bewerkt door een moderator:
mannen, bedankt voor de bijdrage,

ik heb die jetski gezien van robbe,Sea-Jet Evolution
1-1266 maar daar zitten al twee brushless motoren in,dus zal je, denk ik, ook twee esc's nodig hebben :confused::confused:

EDIT: idd 2x ESC en dan met de V-kabel verbinden aan de Accu, toch ?

Hey,

onder de beschrijving staat wat er nog allemaal nodig is om het model te laten varen. ook de aantallen staan erachter.

zo staat er dat er 2 roxxy regelaas nodig zijn. dus je zult er twee nodig hebben. deze worden aangesloten op een split kabeltje.

Groetjes,

Jelmer

of een micro catamaran :

bv :

hm_20086_micro_drifter.jpg

Lengte: 558 mm.
Breedte: 170 MM.
Gewicht (vaar klaar) C.a. 600 gram.
Aanbevolen electro motor: V.a. Speed 480.
bron:2brothers.com

hierbij is de mogelijkheid om naar eigen wens op te bouwen , moet er een brushless motor in met waterkoeling ?

Brushless hoeft niet, maar mocht je budget het toelaten dan kan ik dit alleen maar aanraden. Tussen borstel- en Borstelozemotoren zit een best groot verschil (Prestaties etc)

De Micro Drifter is al verscheidene keren over de 100 gejaagd door verschillende mensen. Een best wel stabiel bootje. Bochtenwerk is iets minder scherp, vandaar ook de naam drifter. Gelukkig komt dit gedrag meer terug bij de M en XL versie.

Zelf heb ik een H&M Micro Kat (F1) Dat is echt een klein bootje van 36,5cm. Deze vaart op relatief rustig water aardig stabiel. Had dit zelf ook niet verwacht, omdat kleine monootjes altijd alle kanten op vliegen (gecko's).
Ik heb gebruik gemaakt van een setup uit Hong Kong (hobbycity) en dat bevalt prima in dit formaat boot. Het bouwverslag is hier te lezen: LINK

Het filmpje staat ook in het topic, maar hier de directe link
MB661F14sjA[/media] FILMPJE

Wil je een all round boot, dan zou ik voor die van michiel gaan. Met dit formaat boot kan je ook met wat minder weer nog goed uit de voeten en de prijs is zeker goed!

groeten Jurriaan

Hey,

Dat is ook een heel erg mooie romp, Gerwin brommer heeft er 1 te koop staan voor een stuk minder als de verkoopprijs en ook nog wat dingen erbij. Ik heb mijn bootje ook bij hem gekocht en het is echt een top gozer met super leuke aanbiedingen. Hier staat hij te koop:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Dat grijze aan de zijkant is plamuur, hij schuurt en plamuurt de zijkanten altijd omdat waar de twee helfden op elkaar komen er altijd een randje is en dat is weerstand:P

Je moet er geen brushless inbouwen, niemand verplicht je. Je kunt er een brushless in zetten, met een goede brushless kun je erg hoge snelheden berijken met dit rompje maar ook brushed denk ik dat het nog wel een grappig rompje kan zijn.

maar zoals juriaan zegt: als je een all round boot wilt hebben raad ik je ook de schockwave aan. dit omdat mono's wat meer van ruig water houden en omdat deze ook terugkeert als hij op zijn dak ligt (ik heb ondervonden dat dat best snel gebeurt met hogere snelheden. en dat je er dan ook een stuk minder voorzichtig mee gaat varen in de bochten.

groetjes,

jelmer

Brushless hoeft niet, maar mocht je budget het toelaten dan kan ik dit alleen maar aanraden. Tussen borstel- en Borstelozemotoren zit een best groot verschil (Prestaties etc)

Wil je een all round boot, dan zou ik voor die van michiel gaan. Met dit formaat boot kan je ook met wat minder weer nog goed uit de voeten en de prijs is zeker goed!

groeten Jurriaan

Ik heb de deal nog wat interessanter gemaakt nu ook de mogelijkheid met een beul van een brushless motor erbij voor wat minder allround varen, meer vliegen wordt t dan .

Michiel.

Sorry heren ,

Te laat want de boot is net verkocht icm de wanderer 20s7 .

Nu nog wel over de regelaar en de nieuwe black race 600 viper motor voor weinig incl. verzenden.

michiel.

Sorry heren ,

Te laat want de boot is net verkocht icm de wanderer 20s7 .

Nu nog wel over de regelaar en de nieuwe black race 600 viper motor voor weinig incl. verzenden.

michiel.

das k***e was ff buiten beeld ivm defect HD flaptop ,had wel interesse, maar mooi dat ie verkocht is.

ga denk ik naar een komplete micro ,alleen zonder zender/ontvanger....

dus als iemand nog wat leuks weet,hoor ik graag:)

Back