welke mods zijn praktisch voor piccolo fun

• Topicstarter Topicstarter samuelsierat
  • Startdatum Startdatum
S

samuelsierat

Guest
hoi ik ben nieuw op dit forum en heb net een fun v1 gekregen, maar iedere keer bij de start moet de tuimelschijf uitgelijnd worden door de hoogte te verstellen met de paddles, nu heb ik al diverse oplossingen gezien zoals een veertje erboven of een andere tuimelschijf meenemer maar welke is praktisch of zijn er beteren. ik heb nl. nog geen ervaring en na het uit trimmen cq. lijnen is mijn accu al weer leeg of te hard geland en kan ik weer opnieuw beginnen. zo kom ik niet echt verder

Hoi,

Ik moet zeggen, zo heb ik het dus wel geleerd..
gewoon aan het uitlijnen op het oog.. en de spanning van je bladschroeven aanpassen. net zo lang tot hij goed vliegt..
Als ik dan weer eens iets raakte moest het weer opnieuw. Gewoon gevoel ervoor ontwikkelen. streepjes zetten op je paddle stang zodat die wel in het midden zit. en je paddles op het oog recht zetten.

Zo deed ik het...

groeten Vip-er

Ps. Ik had dus geen mod's aan mn heli.
Behalve dat het de hughes versie was.

En ooit een picoboard pro erop gezet. (Hiermee blijft je staart tenminste stil als je met je heli door het huis loopt. ;) )

succes!!

heb en piccoboard plus en sinds net een headinglock module

maar hoe zit het nu met de mods zoals een andere tuimelschijfmeenemer of een stukje brandstofslang en een veertje werkt dit???

Rat,

Gerard (en daarna ikke) hadden een zwaar aangepaste pgoelz piccolo.

Resultaat:ding vliegt vloog (vt) belabberd.

Ik heb nu een piccolo v2, waar div mods voor de oude al std in zitten, vliegt zo uit de doos prima!

Std wijzigingen tov V1 (funpic)
- soepeler landingsgestel, veert nu mee ivp steeds te breken
- pitch instel wigjes op hoofdbladen (bladhoek aanpassen aan aantal cellen en vliegstijl)
- ball in swash (directer en nauwkeuriger sturen)
- beter staatmotortje met direct aangedreven 3x1 propje
- lagers

Al deze nieuwe onderdelen zijn los te bestellen, maar het telt zo lekker op met die idiote ikarus prijzen.
Staartmotortje voor e21, wat los als gwsmotortje voor e11 te koop is.

Wijzigingen die ik nog heb toegepast:
- stalen hoofdrotoras (uit de funpic)
- als experiment de hooftrotor vast gezet met 2 stukjes krimpkous, zodat ie niet bij hetminste of geringste er alweeeeer af ligt.
De ander microhelie clonen hebben hier geen last van?!

Tip om niet bij iedere beng de paddles ed te moeten stellen:
Als alles goed zit (goed draaid, spoort enz) de paddle aanstuur armpjes en de paddles met een speldepuntje lijm borgen. borgen, niet door en door voorgoed in de kop vastlijmen hee?

De beste mods die je kan kopen zijn een tuimelschijfmeenemer (anti-rotation link) met 2 armen, en een ball-in-swash. Kost 3x niks, je bent van het gedonder met het uitlijnen van je tuimelschijf af, en het vliegt merkbaar beter.

Een andere goede mod zijn de aluminium flybar armpjes; ik heb het spul daar beter mee af kunnen stellen en het eindelijk trillingsvrij gemaakt. Wel meer kans op breuk bij crashes, maar ik crash nooooit...

Kijk eens hier. Het is ook wel goedkoper te vinden; ik heb het zelf van een clubje in Engeland maar kan de url niet meer vinden.

bedankt voor de tips.

en die ball-in-swash is dat een beter lager of zo? met minder speling in de swash.

de headinglock module houd mijn tail boom slecht in de start richting moet je verder nog meer inregelen dan op piccoboard plus? sens, mixer

De ball-in-swash houdt de swash netjes gecentreerd op de rotoras.

Meer dan sens en mix hoef je niet af te stellen. Overigens vliegt mijn Pic beter zonder de headinglock, na even goed inregelen... ik heb hem eraf gehaald. Maar smaken verschillen.

Als het goed is niet... er staat ook niets over in de handleiding.

iemand ervaring met het ikarus langvlieg pakket li ion accu met motor lader e.d. op 1000mah kun je 45 min vliegen volgens verkopeer klopt dit? lijkt mij erg lang. en wat zou het voordeel zijn t.o.v. lipo's?

Stel je vragen eens op ikarus.net - forum
of ga daar eens zoeken,
ipv steeds naar onze bekende weg...

om even concreet je vraag te beantwoorden:
een hoverende picco verbruikt ongeveer 3 a 4 amp,
hoe lang kunt je dan met 1000mAh pakket?

Ik zie van jou (anderen effe niet mee bemoeien) graag het antwoord tegemoet.

Verkopers en verkoperspraat...

12 minuten uitgaande van 4 amp en max ontlading van 80 %
bij gebruik van 3 amp ongeveer 16 min.
onzin dus die 45 min vliegen
verkoper zij andere ontladings curve dan nimh waardoor langer spanning word afgegeven dan bij nimh, niet dus of niet zo'n verschil.

bedankt sam

Allen kan het gewicht van het pakket nog roet in het eten gooien :wink:

Back