welke moet ik kopen?

• Topicstarter Topicstarter wesleyvs
  • Startdatum Startdatum
W

wesleyvs

Guest
hallo allemaal ik ben nieuw hier op dit forum en ik zit te dneken om een nieuwe r/c auto te kopen maar weet alleen nog niet welke ik heb nu een hpi nitro mt2 maar wil graag iets stevigers en leukers ik zit namelijk te denken aan een hpi savage of hpi baja 5b.
Bij de savage zou ik ook echt niet weten welke model ik zit dan te denken aan de savage "x" of de savage "x" ss 4.6 ( als deze niet meer voor de ervaren rijders is) en de baja vin ik het geheel al heel erg stoer en ook denk ik dat deze niet zo snel kapot zal gaan.
Maar ik wou graag van jullie weten omdat ik er niet echt veel verstand van heb en ook niet echt goed ben in sleutelen welke ik zou moeten kiezen , ik gebruik zon auto alleen om af en toe te rijden op straat en op ruige terrein maar niet echt voor het spring werk ook wil ik weleen auto die betrouwbaar is waar ik niet zo snel aan zou hoeven te sleutelen elke keer dat je er mee heb gereden.
Naar de prijs hoeft niet gekeken te worden dat maakt niet zo uit maar wat is het beste voor een recreatie rijder die wel iets goeds en kwaliteit wil ?

alvast bedankt groetjes Wesley

Je koopt een hobby, en helaas geen auto om mee te rijden, ja kan wel, ben je der zo flauw van, of heb je geld te weinig.

Ga eens kijken in de buurt, op een club of zo, en kijk waar men mee rijdt.

Wat wil je precies, met de wagen, en wat niet.?
Kijk de modellen in levende lijve, stel vragen aan de rijders,en maak je keus.

Koop iig dat wat bij jouw goed wordt verkocht, en waar ook veel srare parts voor te krijgen zijn...

Suc6

In jou geval zou ik eerder naar een bigscale kijken (marder, baja,...) deze zijn niet zo afstelgevoeling tegenover een nitro motor (savage,...)
Ook denk ik dat het soms handiger kan zijn om aan grote auto's te sleutelen dan dat kleine gepriegel.

Wat mij opvalt aan de vraagstelling is dat er specifiek naar HPI producten wordt gekeken terwijl er zoveel andere merken zijn.

Misschien is het zo verstandig om eerst aan te geven wat je wilt, geef even wat antwoorden op de volgende vragen:

- Waar(op) ga je rijden ?
- wat is je budget ?
- wil je actie/snelheid ?
- wat is je persoonlijke voorkeur ? (buggy/truggy/monstertruck in klein of groot formaat)
- al opgemerkt: ga je met anderen rijden ?
- zo ja, waar rijden die mee ?
- misschien niet zo interessant maar zijn er plannen om ooit aan een race mee te willen doen ?

Een bigscale met een 23cc motor is inderdaad makkelijker met afstellen maar vereist nog steeds de kunst van het afstellen voor een plezierig gebruik dus mag het gemak van afstellen niet direct een argument zijn.
Nitro-motoren zijn inderdaad wat gevoeliger maar de actie is gewoon veel groter, in verhouding geven ze meer snelheid en acceleratie.

Vergeet niet dat nitro modellen een veel beter weight power ratio hebben, en dat de crash bestendighed van nitro, door de bank genomen veeeeeeeeel hoger is dan een bigscale!!!!

Is ook iets over om naar te denken, om te kijken of je het budgetair kan behappen...

Roelof zei:
Wat mij opvalt aan de vraagstelling is dat er specifiek naar HPI producten wordt gekeken terwijl er zoveel andere merken zijn.

Misschien is het zo verstandig om eerst aan te geven wat je wilt, geef even wat antwoorden op de volgende vragen:

- Waar(op) ga je rijden ?
- wat is je budget ?
- wil je actie/snelheid ?
- wat is je persoonlijke voorkeur ? (buggy/truggy/monstertruck in klein of groot formaat)
- al opgemerkt: ga je met anderen rijden ?
- zo ja, waar rijden die mee ?
- misschien niet zo interessant maar zijn er plannen om ooit aan een race mee te willen doen ?

Een bigscale met een 23cc motor is inderdaad makkelijker met afstellen maar vereist nog steeds de kunst van het afstellen voor een plezierig gebruik dus mag het gemak van afstellen niet direct een argument zijn.
Nitro-motoren zijn inderdaad wat gevoeliger maar de actie is gewoon veel groter, in verhouding geven ze meer snelheid en acceleratie.

hoi,

ik geloof dat ik eigenlijk al op alles wel een antwoord heb staan in mn post... groetjes

Versta je onder sleutelen ook het gewone onderhoud wat je moet doen na dat je gereden hebt, schoonmaken e.d. of het vervangen van kapotte delen? Daar een big scale is zwaarder dan menige nitro auto, dus als het fout gaat met een big scale doet het gewicht daar een aardige duit bij in het zakje en kan de schade groter uitpakken!

Back