welke moter

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door rip1978, 23 jan 2008.

  1. rip1978

    rip1978

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Elsloo
    Ik heb een bullpuppy van PML besteld met een MMT 38. Omdat ik nog niet precies weet welk systeem wel goed gekeurd en welke niet. volgens rocksim is de lengte van de motertube +/-250mm oftewel 9.5 inch(rocksim) en ik heb al opgezocht dat er een monstermoter 38-240 in zou kunnen . maar van cesseroni weet ik dat ze met grain lengtes werken en daar kan ik geen lengtes van ontdekken. de uiteindelijke bedoeling is om er met een g moter te vliegen, maar ook in de toekomst mijn level 1 ermee te halen. en het liefst met 1 type motercasing. heeft iemand nog een paar tips welke moter geschikt is voor mijn doel?

    mvg
    ron
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Rottevalle
    Als het goed is staat er op de bouw beschrijving van de pup een lijstje welke motoren er passen.

    Probleem is alleen dat je het naar mijn bescheiden menig niet red met een casing.
    Een G64 motor heeft een 29-40/120 casing nodig. Een 38/240 is een maatje dikker.

    Er bestaan wel 38 mm G motoren maar dan heb je toch weer een andere motor buis nodig.
    De doppen van de motoren (closures) zijn wel bij alle motoren het zelfde.

    Dus een 29/240 of een 28/180 motor heeft de zelfde voor en achter closure. Alleen de casing is een maatje groter.

    Cesaroni werkt iets anders die geven gewoon het aantal grains aan dat er in de motor past. Met meer grains heb je een langere motor. En koop je dus per type een casing (of gewoon van een collega vlieger lenen).


    Mijn advies is.

    Bouw je pup met een 38 mm motorbuis,en maak die zo lang mogelijk.
    mocht je met een 29 mm motor willen vliegen dan stop je er een adapter in. wil je een level vlucht maken dan past er makkelijk een I in (geen aanrader als je hem terug wilt)

    Overigens kun je met een 29/180 casing ook je level vliegen.

    Een H128 is denk ik wel een leuk motortje voor je puppy.

    Succes met bouwen.
     
  3. motor:) kan ook!
     

Deel Deze Pagina