welke motor 3d kist 140 cm span

Goedenavond,
Vandaag de eerst vluchten gemaakt met mijn yak-54 55" van Thunder Tiger.
het vloog goed, alleen de snelheid van een trainer, bijna niet verticaal omhoog kunnen vliegen.
dus nu mijn vraag, welke motor moet ik er nu opzetten?
ik heb er nu een motor opzitten die bij de kit zat ( OBL50/05-50A ) ik vlieg met een 85 amp regelaar op 6 cellen 3300 mAh , met een 16 x 10 prop.
ik zoek een motor, waarmee ik genoeg power heb voor 3d.
de yak weeg ong 2.3 kg.
ik heb al naar de Hacker A-50 16S gekeken, maar die is toch wel zwaar ( 395 gr)
ook heb ik naar deze motor gekeken http://www.rctechnics.eu/a41207-brushless-outrunner-660kv-p-90.html , alleen las ik ergens dat je hiermee zo je 85 amp regelaar kan doorbranden, dus naar mijn idee is deze motor iets té.
nu is mijn vraag, weet iemand nog een geschikte motor, het liefst niet in HK omdat daar de meeste motoren niet op voorraad zijn..

mvg. Ralph.

Laatst bewerkt:
klopt, maar heb je daar ook genoeg kracht voor? ik heb liever dat die iets zwaarder is, maar wel genoeg vermogen heeft

grt

klopt, naar deze motor heb ik ook naar gekeken, alleen hij is niet leverbaar.. en niemand weet wanneer ze weer leverbaar worden ivm te kort aan magneten..
als deze leverbaar was had ik hem vast al besteld..

grt

ps, heeft iemand toevallig de hacker in een soortgelijke kist zitten en is tevreden?

ipad doet wat raar bij editing geeft hij niet alle tekst weer. laatste link klopt niet maar op rc technics.nl
hebben ze een 380kv te koop en op voorraad zou lekker daar voor gaan.
die het goed moet doen met 6 cell en 16x10

Laatst bewerkt:
Klopt heb deze ook gezien, we hebben hem zelfs liggen, voor een andere kist welliswaar.we gaan gewoon nog even denken. Alleen als ik een moter koop wil ik niet dat ik weer te weinig power heb..
Mvg

Als je kan wachten die 400kv is echt mega power.

En die himodel 380kv heeft dezelfde specs als een turnigy 380kv.
Maar als je hem hebt liggen dan test je hem toch op die kist.....

Maar ik weet voor 99% zeker dat je daarmee zotte power hebt.
Lekker die 380kv van himodel erop als je niet wilt wachten.

Weet je trouwens wel zeker dat je lipo,s oke zijn?
want de specs van die obl50-05 is 520kv. 520kv met 6 cell en 16x10 moet eigenlijk erg krachtig zijn.
Normaal is zon prop te zwaar voor zon 300 grams motor.

Weet je wel zeker dat het die motor is?

ps mooie naam heb je.

Gr

Ralph

Laatst bewerkt:
klopt, maar heb je daar ook genoeg kracht voor? ik heb liever dat die iets zwaarder is, maar wel genoeg vermogen heeft

grt

Ze geven een advies dat je er een 3d kist tot 3.5kg mee kan vliegen:
3200 5s 16"x8"
3500 6s 15"x8"

Dit lijkt mij dus meer dan voldoende als je kist maar 2.3kg weegt vliegklaar.

Heb hem voor je berekent in eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator   (c) by Markus Mller, daar kom je uit tussen 1100 en 1200w als je deze motor met 6s en een 16x8 ipv 15x8 met een 6s 3300mah 25/35C, je blijft dan ook nog binnen de specs. Het lijkt mij dus ruim voldoende als je tussen de 478w en 521 watt tot je beschikking hebt per kg.

De accu's zijn denk ik wel oke, tenminste de lader geeft aan dat alle cellen netjes gelijk lopen. ik zal vanavond wel even met m'n pa de cellen opmeten.
We kunnen ook wel even die andere motor uittesten.

ik stond ook al versteld dat die motor niet genoeg trekkracht had, want de motor moet 55 amp aankunnen, en we kwamen niet verder dan de 22 amp..

mvg

Ze geven een advies dat je er een 3d kist tot 3.5kg mee kan vliegen:
3200 5s 16"x8"
3500 6s 15"x8"

Dit lijkt mij dus meer dan voldoende als je kist maar 2.3kg weegt vliegklaar.

Heb hem voor je berekent in eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator** (c) by Markus Mller, daar kom je uit tussen 1100 en 1200w als je deze motor met 6s en een 16x8 ipv 15x8 met een 6s 3300mah 25/35C, je blijft dan ook nog binnen de specs. Het lijkt mij dus ruim voldoende als je tussen de 478w en 521 watt tot je beschikking hebt per kg.

Top, We hebben nog een motor liggen, die gaan we er eerst even in proberen, anders kijken we even verder!

grt-

De accu's zijn denk ik wel oke, tenminste de lader geeft aan dat alle cellen netjes gelijk lopen. ik zal vanavond wel even met m'n pa de cellen opmeten.
We kunnen ook wel even die andere motor uittesten.

ik stond ook al versteld dat die motor niet genoeg trekkracht had, want de motor moet 55 amp aankunnen, en we kwamen niet verder dan de 22 amp..

mvg

Ik zou maar is lekker gaan testen met die andere motor,
Maar in je huidigge setup klopt er iets niet, wat op afstand moeilijk te zeggen is aangezien je denkt dat alles oke is..

16x10 op 6 cell 400kv, 400 grams motor even uit mijn hoofd b.v 1300Watt

Jouw motor draai jij ook op 16x10 en ook op 6 cell maar meer kv motor.
Wat dus betekent per volt meer omwentellingen en dus meer vermogen.
Deze 520kv zou er dan b.v 1700w uit moeten knallen.

Als alles goed werkt dan is die prop op 6 cell te zwaar en wordt je 520kv motor warm want 16x10 met 6 cell op een 520kv is echt zwaar als het maar een 300 grams motor is.

Maar 22A op die setup kan nooit kloppen.
Met 400kv zit je al over de 50A met 520kv zou het er nog dik overheen gaan.

Probleem zit in de motor, regelaar of stroom voorziening.

hebben inmiddels de andere motor erop gemonteerd, en er weer afgehaalt,
we hebben nog minder amp. even contact gehad met mn oom, en hij kwam tot de conclusie dat de regelaar niet goed is, de regelaar 'denkt' dat het een 260 kv motor is, maar het schijnt een 520 kv motor te zijn..
gaan binnenkort maar een andere regelaar testen en we zien het wel..

grt

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost!
bleek de instelling van de regelaar niet goed te zijn,
deze stond op 14 polen, deze hebben we teruggezet naar 8 polen, en de timing op hard gezet, de motor trekt nu keurig 45 amp

grt

Back