Welke motor doe ik in de Antje?

• Topicstarter Topicstarter Henk Modderman
  • Startdatum Startdatum
H

Henk Modderman

Guest
Ik wil de Antje gaan bouwen van Robbe maar nu zit ik steeds tegen het volgende aan te hikken:

Welke motor kan ik daar het beste in zetten? Ik ben een leek op dit gebied en heb tot nu toe alleen maar ervaring met het bouwen van zeilboten.

Ik wil beslist geen raceboot maar ik wil er ook geen herrie uit horen komen, dus zo'n vertragingskastje ertussen zie ik niet zo zitten want die maken herrie is mij verteld. Soms hoor ik dat geluid ook wel eens uit een model komen en dat staat me dus echt tegen. Ik zou er graag mooi rustig mee willen varen.

Graag zou ik eens een voorbeeldje horen van een goede configuratie van de aandrijving voor de Antje!

Alvast bedankt voor het meedenken :lol:

even gezocht en dit zijn de specifecaties:

P1001_1-1110.jpg

Length: 640 mm
Width: 210 mm
Height: 550 mm
Scale: 1:20
Total displacement: 3000 g

ik heb een sleepboot met ongeveer de zelfde afmetingen met een speed 600 direct driven met een 35 mm 3 blad propellor en deze combi geeft zeker genoeg power.

groeten Gerjan

Ik denk dat een 600 in dit bootje zeker een beetje overdreven is.
Denk dat je er dan een speedboot van maakt.
Ik dank dat je met een Speed 400 of maximaal 500 al heel mooi kan varen en ze gebuiken minder stroom

Hier andere Roel:
Een 400 is denk ik ruim voldoende. Met een drieblads 30 of 35mm schroefje direct aangedreven geeft dit een mooi vaarbeeld en kost het weinig stroom. Ongeveer dezelfde configuratie als de Kormoran.

Een 400, 500 of 600 zijn dat types motoren, jullie hebben het echt tegen een leek op motorgebied :?:

dat zijn Speed 400,500,600 motoren, deze worden door Graupner op de markt gebracht!

Kijk maar eens op de site van de HMBC onder het kopje 'electromotoren' !!

Arnold

Ah Bombarst, daar heb ik wat aan, bedankt voor de tip! :lol:

Hoi !