welke motor en propeller Trainer 1620mm

Discussie in 'Beginners' gestart door Christophe P, 28 okt 2015.

  1. Christophe P

    Christophe P

    Lid geworden:
    16 jun 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Geraardsbergen (België)
    Hallo allen,
    ik ben nieuw in het vlieggebeuren. Ik heb me zonet een kist aangeschaft een balsa trainer Discovery met vleugel 1620mm. Je kan deze terugvinden of hobbyking http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=70352&aff=965875
    alsook een gelijkaardig model namelijk de Hornet Hi-Wing Trainer Balsa Glow/EP 1580mm
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...i_Wing_Trainer_Balsa_Glow_EP_1580mm_ARF_.html
    Nu zie ik wat ik allemaal nodig heb op deze site maar kloppen deze gegevens om deze goed te doen vliegen en welke motor moet ik nu juist kiezen en propeller ? ik zie het bos niet door de bomen
    ik zou deze graag op electro laten vliegen
    Specs:
    Wingspan: 1620mm
    Length: 1250mm
    Wing Area: 45dm2
    Weight: 2200g ~ 2500G

    Requires:
    4~6 Channel Transmitter and Receiver
    5 x Std Servo (4 x for EP version)
    0.46 ~ 0.52 Two Stroke Glow Engine
    42mm Motor 650kv (EP Version)
    3300mAh ~ 4000mAh 4s Lipo Battery (EP Version)
    60A~70A OPTO ESC (EP Version)


    55143.jpg
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Er wordt aangegeven dat je een motor van 42mm en waarvan de kv ongeveer 650 is nodig hebt. Dan kom je bijvoorbeeld op DEZE motor. Een goede regelaar voor dit model en deze motor zal DEZE regelaar kunnen zijn.
    Als je de gegevens van het model, de motor de regelaar en "een" prop op DEZE website invult krijg je de volgende gegevens: