Welke motor, esc, lipo enz? Advies graag.

Dat past.

Er zit al een motormount in de boot, weliswaar van hout, maar als je die in de epoxy zet, werkt'ie net zo goed.
De extra waterkoeling van de motormount uit de link is bij de watergekoelde motor niet echt nodig.

Groeten, Jan.

Jan kan je mij misschien ook vertellen of deze soort rompen (mono ongestept zoals je 't al eerder had aangegeven) makkelijk omkiepen of valt dat mee?

In principe wil alles om, als je het maar gek genoeg doet.

De vraag is, kantelt het ook terug na een flip?

Daarop heb ik afgelopen zondag het antwoord gezien; nee, zonder vloedkamer blijft ook deze romp keurig op z'n dak liggen...

Als je alleen vaart op rustig vaarwater, zal het met het 'spontaan' omkiepen wel wat meevallen, pas als er meer boten dezelfde koers gaan varen wordt het water onrustig en wordt het oppassen.
En, hoe goed je ook oppast, het ontkomt je toch een keertje en dan is het belangrijk, dat de romp, ook op z'n kop drijvend, waterdicht is.

Heb je een werphengel met tennisbal mee, dan gebruik je die, ben je dat gehengel na dertig flips zat, dan bouw je er een vloedkamer in...

Groeten, Jan.

Duidelijk uitleg Jan!

Eerst maar eens kijken dus hoe het met de werphengel gaat en anders kan ik er inderdaad altijd nog een vloedkanaal inbouwen.

Ik moet dus ff extra aandacht besteden aan het waterdicht maken. Zal 'm dan uitvoerig gaan testen op lekkages in mij koivijver:D

Back