Welke motor/esc voor Tamiya TB-04 Pro?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Runalf, 7 mrt 2014.

  1. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104
    Topic ging eerst over of ik de HPI sprint 2 flux of de TA-06Pro zou kopen, de keuze is inmiddels gemaakt en het is een TB-04Pro geworden :p Nu kan ik nog wat adviezen gebruiken voor een esc/motor combo.

    Eisen:
    Het moet passen. Ja. Echt :p
    Moet redelijk vlot gaan, ik wil er ook wel eens mee naar Rucphen gaan, dus een snelheid van 80..90(??) op het rechte stuk. Een lekkere acceleratie is ook niet verkeerd. Er zijn zoveel tienduizenden soorten...

    Dus.. wie heeft er goede tips?



    Hieronder staat de originele post:

    Het is weer zo ver, ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik wil een auto die stevig door kan rijden, maar waar je af en toe ook voor de lol een driftje mee kan doen. Niet op competitie niveau, maar gewoon voor de fun. (driftbandjes erop een gaan)

    Hpi sprint 2 flux:

    Voordelen:
    RTR ( dus alles past wat er bij zit )
    Nadelen:
    Mindere kwaliteit?


    Tamiya TA06 Pro:

    Voordelen:
    Betere kwaliteit?
    Nadelen:
    Het is een kit, leuk om in elkaar te zetten. Maar ik ben bang voor die electronica. Ik weet zeker dat ik dan verkeerde dingen ga kopen en het niet allemaal netjes zal passen of dat ik een te krachtige of te slappe motor koop voor het chassis. En de bekabeling... dat moet fout gaan bij mij.

    Mijn eisen zijn : snelheid rond de 80 en goede wegligging.

    Ik heb ook een HPI trophy buggy flux en daarbij heb ik bijna alles moeten vervangen voor betere componenten. (standaard servo en schokbrekers waren bijvoorbeeld gewoon troep die er op zaten, achteraf had ik dus liever voor een Vorza van HPI gegaan.. wel wat duurder maar kwalitatief ook een stuk beter.

    Ik wil niet weer dezelfde fout maken dat ik een de HPI sprint 2 flux koop en vervolgens nog 1000 euro aan onderdelen kwijt ben omdat het het allemaal nét niet is. Of valt die kwaliteit mee en zitten er redelijke componenten op waarmee je gewoon leuk mee kan rijden?
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2014
  2. 187RC-NMGN

    187RC-NMGN

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Nijmegen
  3. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104

    En wat zou de snelheid met zo'n motortje zijn met een 2s lipo?
     
  4. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104
    Ik heb inmiddels contact via de PM met Electr0n die me echt super helpt. Waarschijnlijk gaan ze het beide niet worden maar een TB04 pro. Ben benieuwd :D
     
  5. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Hopelijk weet je dat de kleinst mogelijke verhouding van een TB04 chassis beperkter is dan bij een TA06.
    Een TA06 is een zeer goed gebalanceerde wagen die zeer snel kan zijn mits de juiste setup.
    Ik rij al 2jaar met een TA06PRO en met veel succes.
     
  6. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104

    Hoe bedoel je die precies? Hoeft niet extreem gefinetuned te gaan worden. Gewoon wat lekker rijden op de weg en parkeerplaats en af en toe op een circuit voor de fun.
     
  7. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Het nadeel van een TB04 (welk ook een zeer goede wagen is) is dat je tot maar een beperkte grootte van motor pinions kunt monteren.
    Voorlopig heb ik nog maar 2 TB04 wagens zien rijden, maar om eerlijk te zijn zie ik een TA06 toch steeds sneller gaan.
    Het voordeel van de TB04 is dat de aandrijving volledig ingebouwd zit terwijl je bij een TA06 veel meer roterende onderdelen zonder bescherming hebt.
     
  8. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104

    Maar een snelheid van ongeveer 80 zou toch mogelijk moeten zijn? Vooral de aandrijving is voor mij een pluspunt omdat ik niet altijd op circuit zal rijden maar meer op straat.
     
  9. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    Voor op straat is de HPI sprint 2 beter lijkt mijn. De Tamiya TA06 Pro is toch meer een auto voor op het circuit. En als je toch later op een circuit wil gaan rijden doet de HPI het ook prima :)
     
  10. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    80km/u ??? straat op en neer, driftbandjes??? Ik zou mij maar geen zorgen maken over de kwaliteit van de auto, ben bang dat met jou kennis van zake, het model (welke het ook wezen mag), niet lang leven gaat krijgen…het is natuurlijk jouw geld, toch zou ik het 1 en ander nog eens goed overdenken, en eens gaan kijken bij een rc (club) wedstrijd in de buurt, het zou wel eens een heleboel teleurstellingen kunnen voorkomen!!! Info van een verkoper, is meestal niet de beste raadgever, ondanks de belofte dat 80km/u te realiseren is!!!
     
  11. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104
    Ik heb nu een offroad die ongeveer 60 gaat. Het is toch logisch dat ik een onroad wil die een stuk harder gaat? Anders kan ik net zo goed met mn buggy over de straten / het circuit. Ik hecht meer waarde aan de adviezen die ik hier krijg :)

    Natuurlijk ga ik niet met 80 als een gek door de straten rijden. Maar ik wil wel een beetje actie op een circuit.

    Nogmaals, de buggy die ik nu heb vind ik echt te traag. Vandaar dat ik wat harder wil.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Mag ik je nog iets aanwijzen?

    - 3racing Sakura Sports (150 euro)
    - Serpent 411 sports (200 euro)
    - Serpent 411 sports RTR (450 euro)
     
  13. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Ten eerste ben ik geen verkoper.

    En nee ze gaan niet met 80km per uur racen met driftbanden.

    Heb al uitgelegd dat driften en racen 2 verschillende takken van sport zijn en dat je de auto daarvoor moet aanpassen.

    Klopt maar ze gaan/willen geen 17.5T of 13.5T stock klasse rijden.

    En dat is juist een belangrijke reden voor hen om te kiezen voor de TB-04 i.p.v. de TA-06.
    Zelf het afgelopen jaar ook met de TA-06 gereden en anderen er mee laten rijden en zal ook nooit zeggen dat het een slechte auto is.

    - Spec-R S1 niet te vergeten

    Had ik hen ook al op gewezen maar omdat ze op straat/parkeerplaats willen gaan rijden/driften heb ik ook de nadelen van een open aandrijving uitgelegd.

    Andre
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als dat het geval is, waarom dan per PB en niet gewoon in dit topic ?

    Persoonlijk heb ik een hekel aan mensen die in een forum adviezen per PB geven, daar kunnen door mede gebruikers nooit een controle en andere meningen op gegeven worden met het risico dat de topicstarter alsnog verkeerd ingelicht wordt.

    Dus bij deze gewoon via dit topic verder adviseren?
    (als ook met alle andere toekomstige adviezen?)
     
  15. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @Andre, mijn bericht over de verkoper was niet speciaal aan jou gericht, maar aan (winkel) verkopers in het algemeen. waar ze veelal op hun wenken bediend worden, aangaande de wens om 80km/u te kunnen behalen. Men vergeet er meestal bij te vermelden dat met een touringmodel (met 5mm bodemspelling) maar 1 enkel klein steentje nodig is om het hele model af te schrijven tegen een stoeprandje...en dat gebeurd al met de helft van de gewenste snelheid in dit geval...en verschuilen zichzelf achter het feit dat de klant koning is, het model kon toch 80km/u halen...!!!

    Op een rc club raad men het waarschijnlijk meteen af, nog even afgezien van de gewenste snelheid...wat toch wel behoorlijk modified is, met de bijbehorende skills...!!!
     
  16. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104

    Ik heb al eens een nitro onroad gehad dus ik weet dat het wel beperkt is waar je kan rijden. Ik ben nieuw met electro onroad, dus vandaar de vragen, ik wil gewoon iets kopen wat goed is. En niet waar ik gelijk 200 euro aan moet uitgeven aan verschillende hopups om hem een beetje normaal te laten rijden.

    Ik heb vannacht de TB-04 pro kit besteld, ik vind hem er mooi uitzien en ik heb liever een aandrijfas die goed verborgen zit dan riem ivm kleine steentjes en dergelijke. Natuurlijk zullen er ook nadelen aan zitten, maar welk model heeft dat niet? :p

    Nu moet alleen nog het juiste motortje/esc en servo gekozen worden.
    Wat ontzettend veel keuze :p
     
  17. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Roefof, volgens mij heb je er een hekel aan als adviezen gegeven worden per PB, maar je heb toch geen hekel aan de mensen die dat doen? ;-)
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je mag het zo zien maar uiteindelijk is het de persoon die het wel doet ;)
     
  19. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104
    Topictitel is inmiddels veranderd :)
     
  20. Runalf

    Runalf

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    104
    HOBBY WING brushless STOCK COMBO XS4A, met 13.5T motor


    SPECIAAL VOOR STOCK-WEDSTRIJDEN: HOBBY WING STOCK REGELAAR MET 13.5T MOTOR
    Elektronische regelaar voor wedstrijd gebruik in de stock klasse, d.w.z. deze regelaar heeft een vaste, niet instelbare vertiming van 0 graden, zoals in standaard wedstrijden verplicht is, maar heeft wel een speciale programering om ook bij 0 graden timing het maximum uit je standaard motor te halen. Hij kan gebruikt worden met motoren met en/of zonder sensor
    Voor het ultime gemak wordt bij deze set een programmeerbox met LCD scherm geleverd, waarmee je deze functies heel makkelijk kunt instellen.
    De regelaar heeft ingebouwde beveiligingen en slaat daardoor af bij een te hoge temperatuur, een geblokkeerde motor of bij het wegvallen van het ontvangstsignaal (fail safe)
    De regelaar heeft een motorlimiet van 5 wikkelingen (borstelloos) en/of 60A continue / 380A burst.
    Hij mag standaard gebruikt worden met 4 - 9 cellen NiMh of 2 - 3 cellen Lipo accu's.
    De regelaar is compleet met bedrading, maar er zitten nog geen stekkers aan, zodat je zelf voor een goed stekker systeem kunt kiezen.
    Afmetingen regelaar L=33 x B=31 x H=28mm, gewicht 46 gram zonder bedrading
    De meegeleverde motor is een snelle 13.5T / 2,500KV stock motor met sensors, gewicht 160gr, lengte 52.5mm, diameter 36mm, asdiameter 3.17mm (1/8 inch), timing: niet


    Wat zou hier de voordelen van zijn en de nadelen?
     

Deel Deze Pagina