Welke motor is beter?

Hallo allemaal,
even een snelle vraag.
welke motor is beter?
De [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=sans-serif, Arial, Helvetica, Geneva]team associated 28 of een [/FONT][/FONT]Novarossi .21 Plus 5??

de dikste, of de goedkoopste, of de mooiste, of de langste , of de sterkste , of de luidruchtigste, of of of.
ofte wel wat is belangrijk voor je? waar komt die in, waar rijd je normaal, wat voor onderhoud pleeg je en hoe vaak.

EDIT, ik zie dat je beginnen met de hobbu draadje aan het lezen bent, kijk dat is nu verstandig en lees de ander stickies ook even door een wereld gaat voor je open

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor de snelle reacties, was inderdaad niet helemaal duidelijke vraag.
hij is voor m'n Hong Nor X1 CR
maar was meer benieuwd welke kwalitatief de beste keuze zou zijn.

Koop voor je eerste auto niet meteen de duurste motor. Als je iets fout doet met de afstelling dan ben je niet meteen een bonk geld kwijt. Daarbij moet je het vermogen van de Nova ook weten te gebruiken, dat is dan wel weer meteen een mooie leerschool.

Kijk ook even op RCtech. Daar staat in de offroad sectie een apart nitromotor forum met veel info over de motoren. Ook hoe makkelijk of moeilijk ze zijn in het afstellen. Het is wel veel lezen, maar dan steek je allicht wat op.

Let op...., de sterkste motor maakt je niet de snelste rijder.

Als het om het bashen gaat wil je bruut power, dan is een goede .28 van Picco, Sirio, OSMAX en Novarossi de meest brute keuze. Goedkoper ben je uit met een .28 van LRP, GM of SH welke allemaal hetzelfde zijn en redelijk bewezen te hebben goed en met genoeg power te lopen.

Wil je meer richting de wedstrijden is inderdaad een goede kwaliteit .21 motor de betere keuze, OSMAX heeft nu ook een zeer goede .25 welke ook onder de LRP naam te koop is welke je een tussenstap geeft tussen vermogen en verbruik. Ook Tecnopower en Alpha hebben met een .23 deze tussenstap gemaakt.

na lang wikken en wegen, denk ik toch dat ik maar voor de novarossi kies.
ben echter wel benieuwd hoeveel extra power deze motor mij zal leveren, ik rij nu met een Mega xs .21 met turbokop/ kamer. iemand een idee?

Back