Welke motor is dit?

Hallo! Ik heb nul verstand van verbrandingsmotoren, en wil graag weten welk type ik hier exact heb. Ik weet dat het een 20cc 4 takt OS FS series is, maar welk type precies? Iemand een idee?

u8ybenu2.jpg

y6a5u6et.jpg

jyzu9u8e.jpg

Hij start in ieder geval erg makkelijk! Gloeier er op, een tikkie de verkeerde kant op en hij gaat!

hallo,
het is een os viertact ,surpass,het eerste model.
welk getal staat er op de motor?,staat aan de uitlaatkant.
40,48,70,91,of 120??

Hallo! Ik heb nul verstand van verbrandingsmotoren, en wil graag weten welk type ik hier exact heb. Ik weet dat het een 20cc 4 takt OS FS series is, maar welk type precies? Iemand een idee?

u8ybenu2.jpg

y6a5u6et.jpg

jyzu9u8e.jpg

Hij start in ieder geval erg makkelijk! Gloeier er op, een tikkie de verkeerde kant op en hij gaat!

Er staat fs120 aan de andere kant! Dat klopt dus! Zegt dat ook iets over de versie? Is dat nog wat waard in de verkoop? Zit er toch aan te denken om ook deze kist electro te maken. Is allemaal niets voor mij dat methanol spul

Ja maar er zijn verschillende series van geweest.
Die ik hier heb liggen is 1 met een pomp en is een serie II.

Lijkt erop dat jouw carburateur anders is.

het is een surpass 1,een zeg maar,opgevoerde 20 cc viertact.
de eerste carburateur zit erop.kleppen zijn verschillend,voor meer vermogen.
het is een fijne motor,afstellen is wel kritisch.
brengen toch nog 150 euro op in goede staat.
weet je of de motor veel gedraaid heeft?
en op welke brandstof??

Laatst bewerkt:
Hou ook rekening met het feit dat je niet zomaar gelijk welk vliegtuig vlot kan omzetten naar electro.

Ik zie een FS 120 van +/-900 gram droog aan de haak met nog een ganse plak lood erbij helemaal voorin......zal dus niet makkelijk worden om dit toestel op een gebruikelijke manier van een electromotor te voorzien en het zwaartepunt goed te krijgen, iets om rekening mee te houden dus.

Stevo

Hou ook rekening met het feit dat je niet zomaar gelijk welk vliegtuig vlot kan omzetten naar electro.

Ik zie een FS 120 van +/-900 gram droog aan de haak met nog een ganse plak lood erbij helemaal voorin......zal dus niet makkelijk worden om dit toestel op een gebruikelijke manier van een electromotor te voorzien en het zwaartepunt goed te krijgen, iets om rekening mee te houden dus.

Stevo

Dat weet ik hoor! Maar komt goed ;-)

Ik weet niet of de motor veel gelopen heeft! Volgens de vorige eigenaar een paar tankjes. Maar geen idee of dat echt zo is. Ziet er optisch in ieder geval allemaal erg mooi uit. En het feit dat hij zo makkelijk start is ook niet verkeerd. Het type brandstof weet ik ook niet. Hij zei me goede olie voor het mengen te gebruiken, ik ga er dus van uit dat dat ook gedaan is.

Je hebd een serie 1 motor
het verschil licht hem in de carberateur
de seie 2 heefd een exstra venturie
'dit omdat er met de serie 1 problemen waren met draaien in een kap
Ik heb bijde motoren ook liggen
en inderdaat buten een kap lopen ze gelijk en allebij even goed
maar in een neuskap werd het een ander verhaal
de 1 wou niet knap draaien tewijl de 2 zonder problemen liep

Ah op die fiets! Naja, ik ga hem toch niet gebruiken. Als er iemand interesse heeft.. Anders gaat ie in de opslag. Nog aan bepaalde dingen denken als ik zo'n motor in de opslag leg? Beetje zonde om hem door stilstaan kapot te laten gaan.

Ja, dat is een heel mooi gepompt blokje! Motorsteun zorgvuldig geconstrueerd met trillingsdemping. Zeer netjes. Zal zeer beschaafd en stil lopen.

Vlieg elektro en methanol. Beiden even leuk... wanneer ik tijd heb... :D
Sleep ik met elektro meer infrastructuur mee naar het veld dan met methanol :rolleyes:

Waar zit deze op? Ziet er Cessna achtig uit? Kunststof romp? Aanstaande sleper?

Back