Welke motor is dit?

• Topicstarter Topicstarter Boxed
  • Startdatum Startdatum
B

Boxed

Guest
Een hele stomme vraag, maar ik heb deze mooie purple bull motor gekregen en ik heb geen idee hoe ik moet aflezen hoeveel windingen hij heeft....

Je zou zomaar zeggen dat het er 23 zijn, maar die bestaat dus niet:
http://www.gm-racing.de/englisch/produkte/elektromotoren/purple_bull/purplebull_4.htm

Hier een macrotje:
afb3042.jpg

Met gevaar voor eigen leven heb ik de motor eventjes geopend (2 schroevendraaiers in mijn hand geschoten). En ja hoor, er staat netjes 23T op het anker.

Kijken we even terug op de site van gm-racing dan zien we dat deze niet op de kaart staat (staaaaaaaaaat....... niet op de kaart!).

Nieuwe motor gevonden die ze eigenlijk niet maar stiekem toch maken?

Maarja, bedankt voor de goede tip!

afb3048.jpg

Te laat! ik heb net het anker vervangen voor een 12T anker van een andere motor waarvan de magneten op waren. Motoren zijn toch bedoeld om te draaien! :)

Hey Boxed :)

van 23 T naar 12 T op je heli?! Dan zou ik wel wat aan je vertanding doen want anders wordt het stroomvreten.

Gr,

Paul

je snapt het echt niet he gozert ;)

M'n originele motor heeft 12T (waarvan de magneten versleten zijn)
M'n vervanging had 23T

Dus heb ik het 12T anker in de 23T behuizing gedaan, en hij vliegt weer als een maagd!

Boxed zei:
je snapt het echt niet he gozert ;)

M'n originele motor heeft 12T (waarvan de magneten versleten zijn)

Dat moet je er dan wel bijzeggen. Nu vind ik het opeens niet zo raar meer dat die heli niet omhoog wilde....23 turns is een mietjesmotor ;)

Maar goed, blijkbaar vreet de 12 turns wel te veel stroom (of kan hij z'n warmte niet kwijt) want de magneten waren toch overleden.

Paul

12T is de motor die er officieel bij komt, op zich vliegt hij daar perfect mee. Tis alleen dat hij een beetje (erg) warm wordt. misschien een idee om een fannetje op de motor te zetten, hmmz ik denk dat ik ff ga knutselen :D

Kan ik eindelijk dat nutteloze lood dumpen

Back