Welke motor nodig om brushless te maken

Pas overgenomen deze Robbe ook wel vliegende baksteen hier genoemd.
Heeft nooit gevlogen dus eigenlijk nog nieuw.
De vleugel is al voorzien van rolroeren en de V-stelling eruit gehaald.
En wil nu dit ouwetje van borstel naar brushless ombouwen.
Welke motor en esc moet ik dan nemen.
Weet niet zeker maar het gewicht is tussen 1000 en 1500 gr.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Airdancer was dat dacht ik. Zonder elevator.
Moet je ook nog eens kijken naar de instelhoek van de vleugel want kan zijn dat die behoorlijk veel is.

Motor.

Turnigy D3536/6 1250KV Brushless Outrunner Motor

Prop APC e 10x4,5

ESC
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller

Accu
3s2200 tot 3s3300. 20/30C

Turnigy 3300mAh 3S 20C Lipo Pack

Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse)

Iets in die richting. Er zijn natuurlijk tig opties maar dit heeft zeker genoeg vermogen en ook nog een beetje gewicht want zomer een 200 grams motor vervangen voor 1 van 50 gram geeft vaak problemen met het zwaartepunt.

Klopt het is een Airdancer.
Was zonder hoogteroer, maar zit er nu op.
De vleugel was oorspronkelijk aan elkaar verbonden met een koppelstuk. Zo ontstond de instelhoek. Nu is de vleugel recht, en met rolroeren moet dat beter gaan.
Bedankt voor de reactie en ik ga hiermee verder.

Ik heb een Robbe Airdancer gehad in 2004. Het hoogte roer is inderdaad optioneel aangezien je volgens de handleiding kon stijgen met het gas. (Wat niet goed lukt)
De motor heeft een ingebouwde 'regelaar' die alles of niets is.

Ik heb nooit succes gehad met dit toestel aangezien ik NiMh gebruikte en de stock motor. Voor zover ik me herinner heeft hij 1 'lange' vlucht gehad zonder landingsgestel. Die oude elektronica was gewoon te zwaar. Daarna deed hij weer een crash en heb ik een glow trainer gekregen.

Van brushless elektronica ken ik niet zoveel, maar ik raad je toch een redelijk krachtige setup aan. Waarschijnlijk kan je nu ook lichtere servo's etc... gebruiken.

Ik zie er naar uit om je resultaten te zien met dit toestel aangezien ik hem ook nog heb. Misschien haal ik hem dan eens van onder het stof :D

Back