welke motor savage lrp 28, 30 of 32

Hallo,
Ik ben nieuw hier maar inmiddels al wel wat ervaringen rijker qua auto's.
Ik heb nu weer een savage x 4.6 model 2012
En wil nu een echt goede motor aanschaffen.Want de huidige originele haalt de 200 Graden al af en toe.
Al veel gezocht hier en op andere forums. Lang getwijfeld tussen de picco 28 en de lrp 28
En kom uit op een Lrp 28 spec 3 omdat deze stabieler te tunen is en wat goedkoper
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik toch nog moet gaan voor de 28 of de 30 of 32
Wat denken jullie?
Patrick

Ik denk dat je met een LRP .28Spec 3 een hele goede motor hebt. (ik heb hem ook op een savage gehad.)

ook een Picco P3.28 is absoluut een erg goede motor.(zo niet beter) Alleen niet makkelijk meer aan te komen meen ik,er is een nieuwer model.

Wat betreft of je een .30 of een .32 zou moeten nemen, dit kun je het beste zelf beantwoorden.

Wat wil je gaan doen met je savage?

Ik lees op Savage-Central veel goede berichten over de LRP.32.

MAAR ook dat het zeker een liter of 4/5 duurt voordat hij echt goed los begint te komen.. Dus als je die zou kiezen niet te snel denken dat het niet goed gaat.

Ik heb nu zelf een HPI K4.6 erop staan die gekieteld is en dat gaat ook lekker.
De vertanding doet ook heel erg veel voor de snelheid of kracht die je hebt.

Bij die Picco P3 .28 moet je mazzel hebben. Ik heb er twee en die 'vreten' drijfstangen. Die knappen steeds voordat er 10 liter door heen is. Beide motoren hetzelfde. Geen aanrader!

Calculeer ook de verzendkosten en garantie in mee....
Op Ebay zijn sommige dingen spotgoedkoop maar verzenden ze het voor de hoogste prijs.....

In DE zijn ze nog wel wat vriendelijker geprijst te vinden....
Zorg wel voor een pijp die gericht is op "top end" , koppel is er goed afgesteld ruim voldoende aanwezig maar een beetje hulp om wat hoger in de toeren te komen kan geen kwaad.

Op mn truggy rij ik een Spec 3 icm een Jammin JP-2 en dat gaat als een idioot ;)

Ik heb de lrp 28 spec hem bij modelbau bochem (D) gekocht voor €131,50 inclusief verzenden!
En dan toch nog twijfelen zal ik dan toch de 30 of 32 kopen want deze zijn beiden nog goedkoper als de 28 in NL. Ze mogen van mij hier in NL wel wat verdienen maar ik vind het verschil wel heel groot.
Op de amerikaanse forums word de 28 toch het meest genoemd als beste motor. We gaan het meemaken.
Bedankt voor de tips!

Nah, het valt wel mee en als je eenmaal met motoren bezig bent weet je dat de hoeveelheid poorten niet veel zegt en de prestaties altijd wel veranderd kunnen worden ;)

Je had met een beetje zoeken wel meer goede opties kunnen vinden hoor. :)
Je was zo gericht op LRP bezig dat ik dacht dat je je keuze gemaakt had.

Nitrobull heb ik ook gehad op een van mijn eerste savages, zeker een goede motor. Toen kunnen kopen voor €95.
Ik heb er 2 versleten en erg veel plezier mee gehad.

Hij is al in the house!
Nou word er 25% nitro aanbevolen en ik rij altijd met 20% tornado nitro.
Kan ik dit er ook in doen of is dit niet aan te bevelen

Back