Welke motor voor de Hawk F5B van Staufenbiel

Beste Mede forumleden,

Sinds vorige week ben ik eigenaar van de Hawk F5b van Staufenbiel(Geel/blauwe model). De setup heb ik al reeds bepaald, maar ik heb geen flauw idee welke motor het meest geschikt hiervoor is.

Wat raden jullie aan met een Lipopakket van 5S, en regelaar van +/- 110Amp?

Alvast bedankt voor de reacties!

bekijk dit eens: hawk-f5b-setup-beginner

is trouwens een zeer gekent model, ga je zeker als je hier wat rond zoekt vrij veel info over vinden.

je draadje hoort eigenl meer thuis daar, bij de speedmodellen en pylon-racers :)

mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jep, en daar staat voldoende info om van die hawk een goed vliegende kist te maken.
Kom anders eens kijken op een van de wedstrijden of de trainingsdagen van ons. In Weert vliegen we met 3 man F5B....... en we zijn altijd bereid om je te helpen.

Bedankt voor de reacties.. ik heb de fora er even op nagelezen, maar er staan zoveel verschillende mogelijkheden op, en daarbij zie ik veel motoren van Kontronik voorbij komen, en dat er veel rekening wordt gehouden met gewicht van de motor e.d. Bij Staufenbiel is er een HQ motor te koop voor +/- € 70,=. Welke een vermogen tot 700 watt kan leveren, en ook geschikt is voor 5S.. Maar aan de reacties te lezen, lijkt me dat aan de magere kant aangezien ik vermogens van rond de 1400 watt voorbij zie komen.. Ga me er vanavond maar eens goed in verdiepen..

Back