Welke motor voor een Kyosho TF-3 Type-R '99 special edition

Discussie in 'Electro onroad' gestart door TuMoRiNmYhUmOr, 13 apr 2003.

  1. Hoi,

    Ik heb net een Kyosho TF-3 Type-R '99 gekocht (tweede hands). Hier heb ik een standaard motor bij gekregen. (gaat ong. 45 km/u).

    Als ik lekker wil knallen, wat voor (enigsinds betaalbare) motor kan ik dan gebruiken?

    Alvast bedankt, René
     
  2. ben

    ben Guest

    lekker knallen doe je met een leuke motor zo rond de 12 turns motor maar hou er rekening mee met de regelaar die er op zit.
    die moet namelijk wel geschikt zijn voor de motor
    de GM motoren zijn goed en betaalbaar
    gr ben
     
  3. Hoe weet ik of de regelaar geschikt is? (Heb namelijk verder nog geen ervaring met electro-auto's. Het is een 30A regelaar.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zon dikke motor trekt wel dik meer dan 30 ampere.
    je zal dus ook een andere regelaar moeten nemen, ook je rijtijd zal flink korter worden.

    wat voor packs gebruik je? 1700 mah of 2400 mah's ?
     
  5. Het is een 1700mah pack. De regelaar is trouwens een Robbe MC210CB en de motor is een Mabuchi 540RS.

    'k heb net de (erbij gekregen) stabilisatorstang gemonteerd (achter). Merk bij deze snelheden niet echt verschil, klein beetje in scherpe bochtjes..

    Er zit een losse zekering op de regelaar van 30A. Zou hier ook een zwaardere in kunnen als ik een andere motor gebruik?

    Groetjes en alvast bedankt..
     
  6. ben

    ben Guest

    doe er geen zwaardere zekering in want dat is alleen je beveiliging ga je die verzwaaren dan heb je grote kans dat je regelaar het begeeft
    de mabuchi is een standaart motor
    1700 mah is een redelijke accu we gaan op dit moment al tot 3300 mah
    dit zijn wel andere cellen jij hebt nog nicad en wij hebben niccel metaal hybride cellen moet je wel anders laden
    gr ben
     
  7. winslow

    winslow Guest

    Bij http://www.rcshoproal.nl/index.html een GM V8 regelaar gezien voor 105 Euro met geen motor limiet.
    Dit is gewoon een zeer goede regelaar en nog prog baar ook en dat voor dat geld.
    Ik geloof dat een van hun ook met een V8 rijd en die was er zeer over te spreken.
     
  8. ben

    ben Guest

    winslow
    het klopt een GM V8 is een zeer goede regelaar ik rij zelf met een V12 dat is de top regelaar van GM en ik ben er zeer goed over te spreken
    gr ben
     
  9. Ik heb het maar een beetje verspreid....

    Ik heb een Sanyo 3300 accupack gekocht.. Een Protech megapeak lader en een Team Corally Streetracer motor.

    Met die motor kan ik de huidige regelaar blijven gebruiken. De auto is een stuk sneller geworden als met die Mabuchi. Wat ik ook belangrijk vind: Ik kan nu langer rijden. Alles bij elkaar iets van 130 Euries.

    Bedankt voor de hulp...
     
  10. ben

    ben Guest

    let wel met het laden van een 3300 op de tempratuur
    laad hem niet te hard want dan wordt hij te heet
    ik laad op max 5 amp
    gr ben
     

Deel Deze Pagina