Op termijn wil ik een soort parkjet van depron gaan bouwen. Niet zo mooi als Hans/Tita ze bouwt maar meer een functioneel shockflyerrompje dat in 2 avonden in elkaar gaat, met een koker onder de vleugel voor een ducted fan, een span van pakweg 70 - 75 cm en een gewicht (ruim, hopelijk) onder de 400 gram. Aangezien ik toch wat spul nodig had van ACW, heb ik gelijk maar een GW-EDF64-NM (GWS) ducted fan besteld (dus zonder motor) om eens te kijken wat dat nou allemaal voorstelt. Voor die paar euri wel een gokje waard. Ik denk er aan om er deze motor in te zetten: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3532 (zie ook de datasheet voor specs) Heeft iemand enig idee welke uitvoering (m.a.w. hoeveel kV?) ik moet hebben? en hoe zal dat dan presteren qua trust en ampere's? Stel ik kies een bepaalde uitvoering met x kV die ideaal is voor deze ducted fan; is deze dan ook geschikt voor in een GWS Warbird als vervanger van de speed x00 op de vertraging of als direct drive op een snel kistje a la kleine Tucano? Je begrijpt: ik probeer een motortje te vinden dat een beetje "modulair" is en na het eventueel niet slagen van dat parkjet-project nog bruikbaar is in een ander kistje, zonder dat ik een soort tussenoplossing heb die in beide gevallen verre van ideaal is Alvast bedankt voor alle reacties - eventuele alternatieven zijn ook welkom!
Als je een beetje wil knutselen, zou ik deze nemen: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2746 Ziet er goed uit, en in die datasheet staan veel verschillende wikkelingen. Kan je hem altijd aanpassen voor het juiste doel . In mijn Bandit had ik zo'n roze binnenloper van 2900 kv, maar dat was nog niet echt genoeg .... I k denk dat die motor die jij heb uitgezocht wel lekker universeel is ja. Maar goed, heb er geen persoonlijke ervaring mee, dus daar mogen anderen weer wat over zeggen
leuke tip van die DIY-motor waar 't mij nu om gaat is welke uitvoering van die Hyperion-motor het beste past bij wat ik er mee wil doen, lees: hoeveel kW ik nodig heb los daarvan ben ik dan erg benieuwd hoeveel trust ik dan zou kunnen halen met die EDF
als je hem nog direct drive wilt gebruiken (met meer dan een 3-4" prop) zou ik voor de laagste gaan 2850, (hangt natuurlijk ook van je accu af, ik ga van 3s uit. Is het oorspronkelijk niet een sp300 duckted fannetje? je zult iig meer toeren hebben, en waarschijnlijk veel meer A trekken. Let er wel op bij de motorkeuze dat je as erin past.
Feigao "130" Size BL de 22 turns, 4255 Rpm/V ($ 24,95) past goed in een EDF-55/EDF-64 (let op met 2mm as bestellen!!) samen met een 2SLipo/7 cellen NiCAD/NiMH .....kan met een 6.63:1 (GWS) vertraging en een 3SLipo, een 9"x7" of 10"x4.7" prop ca. 90W voortbrengen, wat goed is voor een "parkflyer'tje" van 500-600 gram/
Hallo, Hier een kleine reactie op het impeller gebeuren waar ik in de toekomst ook naar toe wil. Ik had al wat opgezocht en hier een paar links. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=492671 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=436290 Hans.
Briljant linkje Hans... 'ga ik me eens lekker inbijten (check avatar!) Dit soort waarden maar niet vergelijken met een efficiente buitenloper met een grote prop; 'zal wel appels met peren zijn: 17.7 amps @ 11 ozs (312 gram) thrust (volgens mij doet een goede Axi/Roxxy 't dubbele aan trust bij de helft van de amperes, maar ja; een prop is nu eenmaal efficienter en dit zijn natuurlijke hele "snelle" grammen) Hoe groot (lengte/span) en zwaar mag een depron parkjet worden met dit soort waarden???????
Met de combinatie Y22S 5000kv en een 3S/1500/20C zou ik voor de Bandit gaan, maar als je het bij een shockflyerrompje wil blijven kan je beter een cat model nemen. http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=39570 of een fantrainer Hans.