Welke motor voor Havilland Vampire.

Wie kan mij een advies geven welke motor te gebruiken voor mijn Havilland Vampire van aero=naut. max buiten diameter motor mag zijn 37,5 mm.
Ik heb de Turbo-Fan 1000 van aero=naut, diameter 90 mm.

Groet Jan.

Bij mij zit er SpiderFan 2W-800 in en Jepe gebruikt(e) daarvoor MEGA motoren,
iets van een MEGA 22/20/2 of 3 raad ik zo...
Website MEGA Megamotor - Produkte

En een filmpje van de mijne op YouTube POYqU2dyOWo[/media] - rc vampire

Gaat niet razend snel, maar snelheid is voldoende om figuren te vliegen.

Gr Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Zwaartepunt

Hoi,

Kan jij me vertellen waar je het zwaartepunt van de Vampire hebt liggen. Ik ben bezig om hem te bouwen. Alleen een romp en vleugel deeltjes op de kop getikt. Gaat ook voor een Mega 22/20/2 en een DF90 impeller unit.

Groeten Ray

Het zwaarte punt is volgens tekening 27,5 cm gemeten vanaf de neus.

Dat kan ongeveer kloppen, maar is wel moeilijk te meten.
Van de aanvalsboord gemeten, op de plaats waar de vleugel aan het middenstuk zit, is bij mij 10,3 cm.

Een video van de mijne: [URL="
[/URL]

Wim

Wie kan mij een advies geven welke motor te gebruiken voor mijn Havilland Vampire van aero=naut. max buiten diameter motor mag zijn 37,5 mm.
Ik heb de Turbo-Fan 1000 van aero=naut, diameter 90 mm.

Groet Jan.

Die fan zou ik niet gebruiken... Ik wou er mijn schoonzuster haar kapsel eens mee föhnen,, wat lukte, maar 's anderdaags vlogen de schoepen er allemaal uit !
Heb ik toen geluk gehad dat mijn schoonzuster géén schoepen tussen haar tanden gekregen had :smile: >>> deze fan moest je zelf met secondenlijm in elkaar zetten :shock:
De jépé fan is stukken beter , moet ik zeggen...

Laatst bewerkt:
Ja heren, sorry dat ik zo vreselijk laat reageer, maar op het moment van het plaatsen van mijn vraag over welke motor ik het beste zou kunnen gebruiken laag mijn Vader in het ziekenhuis op de IC en het geen niet geweldig met hem, hij heeft het niet mogen halen, vandaar dat ik niet heb gereageerd,op het moment dat ik dit schrijf merk ik dat het nog moeilijk is, Maar we moeten verder en wil daarom ook zeker met de Vampire verder om hem vliegend te maken.

Wim ziet er erg goed uit de beelden op You Tube!!!!

De Fan van aero=naut had ik achter af toch ook wel mijn twijfels over, zeker omdat ik toch wel een beetje snelle kist van wil maken, dus die gaan we dan maar niet gebruiken.
Heb even bij PeJe gekeken, maar zit die motor er nou bij of lees ik het niet goed, zowel is de motor dan goed voor een snelle Vampire.

Groet Jan.

full

Mijn medeleven...

Bij JePe is de motor erbij, gemonteerd en de fan is uitgebalanceerd. Deze valt zeker te overwegen. De 5s als je langer wil vliegen met iets minder vermogen, de 6s als je meer vermogen wil en iets minder lang vliegen. Hangt ook af van het type batterijen dat je wil gebruiken. Mijn 5s1p 3700mAh pakket weegt ~480gr en hiermee is het zwaartepunt correct als het pakket mooi in de neus zit.

SpeedJoey heeft de 90mm 6s-fan van Jepe eens getest op 5s en 6s:
op 5s trekt die 29A en heeft 1kg480 stuwkracht,
op 6s trekt die 54A en heeft 2kg340 stuwkracht.
Dus gebruik de 6s-fan enkel op 6 cellen en de 5s-fan op 5cellen.

Wim

Hoi Wim,

Hoe vliegt de kist?
Zijn de uitslagen van de roeren goed? tekening geeft aan;hoogte roer up 5mm down 6 A 7 mm. rolroer up 11 mm down 6 mm.

De lanceer katapult is die aangeschaft of zelf gemaakt?

Ray hoe gaat het met jouw Vampire, wil het een beetje leuken?

Groet Jan.

Hallo Heren,

Heb de de motor met fan en regelaar binnen, duurde even maar het was even niet op voorraad bij Je Pe.

Motor fan combi; jet 90-6s
Regelaar; Pentium 80 Amp-OPTO 2-6 lipoly.

Nu maar weer verder met passen en meten om het er in te krijgen.

Groet Jan.

Hallo Heren.

Heb nu ook een accu aangeschaft, EVO 25C 3700 mAh 6s 22.2V LIPO van Flightpower.

Ik kom allen niet uit met mijn zwaarte punt, kom gewicht te kort in de neus.
Als het even kan wil ik dit niet verhelpen met lood.

Groet Jan.

Back