welke motor voor super dimona?

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om, naast het rc-heli vliegen een BMI super dimona aan te schaffen.
Dit is een motorzwever van 2,40m spanwijdte en een vliegklaar gewicht van 2-2,4 kg (afhankelijk van motor en accu)

Ik zoek hiervoor een motor waarmee ik met relatief weinig toeren een 11 of 12 inch propeller kan gebruiken.
In verband met de accu's die ik al bezit wil ik gaan vliegen met 3S lipo's.

De motorisering is bedoeld om het toestel als motorzwever te gebruiken, dus wel goede controle, op motor omhoog en rustig rondzweven/ pruttelen maar geen kunstvlucht, rolls, loops e.d op motorvermogen.
samengevat: 3S lipo
laag in toeren
geen herriebak

Zou een statische stuwkracht van +/- 600 gram voldoen of is dit te weinig?
hebben jullie tips voor een motor (evt met vertraging) die hiervoor bruikbaar is.

Graag jullie reacties, tips en adviezen

Er is een aantal Dimona-discussies geweest, of jouw maat erbij zit, weet ik niet. Even zoeken op discussies met 'dimona' in de titel.

Hoi,
Ik heb een elektrozwever van 2,60m / 1900 gram. Er zit een Typhoon 29/12/10 in met een 11x6 op 3s1p 3200 mAh Lipo's. Stil, ruim voldoende voor een vlotte klim en betaalbaar.

Filmpje kun je ygkhL8E2CLg[/media] bekijken, heb je een idee van het klimvermogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de super dimona en vlieg met de axi 2820/10 en 3 lipo s het is niet realistis te veel

power

wat een nadeel is het neuswiel je zal het wel merken

Back