welke motor??

• Topicstarter Topicstarter cooper_361
  • Startdatum Startdatum
C

cooper_361

Guest
heb een vraagje
ik heb een graupner portofino 2 met een speed 700 9.6 v liggen maar hij gaat me iets te traag ik zou er graag een brusshles motor in leggen maar ik weet niet goed wat voor motor ik moet nemen kan iemand me wat tips geven?ik dat ie zon 50 km per uur gaat (min of meer)en moet ik hier dan ook een andere as en andere schroef bij nemen of kan ik die houden?ik heb nu een 46mm carbon schroef.

Gaat ie nu 50km of wil je dat ie 50 gaat met een brushless motor? 50 echte kilometers is al aardig hard hoor.....

Ik denk dat de 50 km/h voor de bl setup is.
Wat voor as zit er nu in ?
Met schroeven zul je moeten gaan expirimenteren.
Besef wel dat een bl setup te vervaning van een 700 motor niet goedkoop is !

Mischien een inline 600 van graupner

Groeten Gerjan

LIjkt mij ook hoor standaard haalt ie dat nooit. Maar het staat er niet echt duidelijk. Er mist een woordje in de zin (denk? of wil?).

sorry
er ontbrak inderdaad een woordje ik wil graag dat ie tussen de 40 en 50 km per uur gaat ik weet ook dat een brusshless niet goedkoop is maar heb je anders andere suggesties van gewone motoren? ik heb een graupner speed 820bb zien staan op de site en die motor heeft 2x zoveel toeren als de motor die ik nu heb zou dat iets zijn???hij kan 24 volt aan

veenendaal62 zei:
je moet de Speed 700 BB TurboElectric motor van graupner er in zetten op 14 cellen,weet zeker dat gaat als de brandweer

is een 820 bb turbo race dan niet beter?? die heeft 5000 toeren meer dan de 700 turbo electric en kan hetzelfde voltage aan de prijs is ook hetzelfde

je moet ook aan he cellen denken.
hoe meer cellen hoe zwaarder.
hoe zwaarder hoe langzaamer.
dus ik zou gaan voor de 700 bb turbo op 14 cellen.
lekker licht en gaat daar door een stuk sneller.

greetz jaimy

Hoi, ik heb nog een goedkope brushless motor.
het betrefd een contronic 600/11 fun(grootte van een type 600 motor, en 1100 rpm/v), haalde in mijn viper van hydro & marine met een 42mm propje 74km/h op 16cellen.
als je er 12 of 14 cellen achter hangt, en een hacker navy70 regelaar neemt, kun je er een 45mm propje of iets in die richting achter hangen.
en dan ben je denk ik wel gegarandeerd van 50km.

Jaimy kan(als ie het nogweet) vertellen hoe mijn viper in neunen dit jaar ging.

motor moet 50euro opbrengen.
ik heb er nu een dure lehner inzitten, daarom mag deze voor een spotprijsje weg.

Xander.

Xander G zei:
Hoi, ik heb nog een goedkope brushless motor.
het betrefd een contronic 600/11 fun(grootte van een type 600 motor, en 1100 rpm/v), haalde in mijn viper van hydro & marine met een 42mm propje 74km/h op 16cellen.
als je er 12 of 14 cellen achter hangt, en een hacker navy70 regelaar neemt, kun je er een 45mm propje of iets in die richting achter hangen.
en dan ben je denk ik wel gegarandeerd van 50km.

Jaimy kan(als ie het nogweet) vertellen hoe mijn viper in neunen dit jaar ging.

motor moet 50euro opbrengen.
ik heb er nu een dure lehner inzitten, daarom mag deze voor een spotprijsje weg.

Xander.

zit er een regelaar bij of moet ik deze kopen het zijn namelijk de regelaars die zoveel kosten daarom dat ik een zware borstel wil steken buiten een brusshles ze zijn veel goedkoper maar de brusshles zijn dan ook weer beter op vlak van prestaties daar ik een 2dehands brusshles zou willen kopen met regelaar bij voor niet te veel geld.

het is een abs romp toch? dan zou ik gewoon een borstel motor er in zetten,anders blijft er weinig van heel denk ik,en als je al een goede regelaar heb liggen,is de keuze makkelijk denk ik

veenendaal62 zei:
het is een abs romp toch? dan zou ik gewoon een borstel motor er in zetten,anders blijft er weinig van heel denk ik,en als je al een goede regelaar heb liggen,is de keuze makkelijk denk ik

ik heb een electronische regelaar van robbe en of die romp heel blijft of niet intereseerd me niet die kost toch niet zoveel maar ik weet niet met borstel of ik wel snel ga gaan ik moet meer batterijen steken dus gaat ie trager gaan ik heb liever borstelloos maar het mag nie te veel kosten zeker niet veel meer of 100 euro 2dehands met regelaar bij

100 euro compleet ga je niet redden voor borstelloos
en het kan je wel niet intereseren,maar het zou lullig zijn als je boot met je dure spullen op de bodem ligt,of niet?

veenendaal62 zei:
100 euro compleet ga je niet redden voor borstelloos
en het kan je wel niet intereseren,maar het zou lullig zijn als je boot met je dure spullen op de bodem ligt,of niet?

ik ben van dat borstelloos idee afgestapt
ik ga de speed 820 turbo race kopen weet iemand hier een gepaste regelaar voor??(eventueel te koop)

Hoi, ik heb voor 100euro nog wel ene pletti, met nog in de verpakking zittende robbe 570 regelaar.

pletti is helaas wel voor 24cellen.

de set gaat compleet weg, anders zit ik weer met zo'n losse motor.
pletti is een hp(350)??/25/4 evo

wedde dat je de 50 doorbreekt...... deed in mijn rigger 90+, en in mijn cat 80+

Xander.

Xander G zei:
Hoi, ik heb voor 100euro nog wel ene pletti, met nog in de verpakking zittende robbe 570 regelaar.

Xander.

ben miss wel geintereseerd in je pletti kan je eventueel enkele fototjes sturen??ik laat je nog iets wete of ik em koop

Xander G zei:

Xander.
Ha Xander, weet je zeker dat hij voor 24 cellen is?
Op de site van Plettenberg staan 2 355/25/4 evo motoren met de volgende specificatie's:
HP 355/25/4 Evo, 8 – 12 cellen (hotliner).
HP 355/25/4 Evo, 15 - 18 cellen (power boat)

Verder heb ik eventueel wel interesse in die regelaar als Cooper alleen de motor wil. Misschien kunnen we het prijs verschil dan delen?
Hier in ieder geval alvast een fototje voor Cooper hoe de motor en de regelaar er uit zien:
HP355.gif

P1001_1-8617.jpg

Mario's RC Models zei:
Xander G zei:

Xander.
Ha Xander, weet je zeker dat hij voor 24 cellen is?
Op de site van Plettenberg staan 2 355/25/4 evo motoren met de volgende specificatie's:
HP 355/25/4 Evo, 8 – 12 cellen (hotliner).
HP 355/25/4 Evo, 15 - 18 cellen (power boat)

Verder heb ik eventueel wel interesse in die regelaar als Cooper alleen de motor wil. Misschien kunnen we het prijs verschil dan delen?
Hier in ieder geval alvast een fototje voor Cooper hoe de motor en de regelaar er uit zien:
HP355.gif

P1001_1-8617.jpg

helaas heb ik regelaar en motor nodig kan ik met deze motor op sanyo 9.6v 2400 cellen varen??of moet ik andere kopen??

eej,

Als de motor een HP 355/25/4 Evo, 8 – 12 cellen (hotliner) is zoals mario aangaf kan je daarmee wel mee varen op 9,6V, maar dan vaar je echt met het minimum aantal cellen dat deze motor kan hebben.

Is het de HP 355/25/4 Evo, 15 - 18 cellen (power boat) dan kan dat zeker niet, deze motor moet minstens 15 cellen (18V) hebben en als het een motor voor 24 cellen is helemaal niet..

De regelaar is overigens goed en bevalt mij erg goed.

grtz jurriaan 8)

Back