welke motor

Hallo,

ik heb een graupner phantom romp die ik sneller wil laten gaan dan met de standaard motor.
Wie weet een leuke niet te duure motor plus regelaar combinatie.
Ik wil wel op 7,2 volt blijven varen ivm het uitwissellen van de accu,s met andere rc voer/vaartuigen.
Op dit moment wordt die geairbrused en vind ik ook dat die sneller moet gaan.
anders heb je net zoiets als een snorfiets met special paint

Hallo,

ik heb een graupner phantom romp die ik sneller wil laten gaan dan met de standaard motor.
Wie weet een leuke niet te duure motor plus regelaar combinatie.
Ik wil wel op 7,2 volt blijven varen ivm het uitwissellen van de accu,s met andere rc voer/vaartuigen.
Op dit moment wordt die geairbrused en vind ik ook dat die sneller moet gaan.
anders heb je net zoiets als een snorfiets met special paint

Hoeveel sneller wil je gaan? Graupner heeft een wel een aantal leuke motoren voor niet veel geld. Bijv een speed 600.

Van welk soort materiaal is de romp gemaakt?

Als het van een zacht materiaal is en je geeft vol gas, heb je de kans dat alles verrot draait ;-)

Nog een tip: Neem een snellere schroef met meer spoed, scheelt ook heel wat qua topsnelheid.

Gerco

Ik zat zelf te denken om de rpm te verdubbelen
zon 30000 rpm bijvoorbeeld.

Da's wel veel, je loopt het risico, dat het een schuimklopper wordt, omdat je een vrij kleine schroef moet hebben om de motor niet af te wurgen...

Een 600HS BB van HeLen ( HeLeN electrónica -> HeLeN -> HLNe ) draait onbelast 22.000rpm, in een Mono 1 gebruiken we deze motor op 7 cellen en halen dan zo'n 35-40 Km/h.
Op 7,2V zal het ietsje langzamer gaan.
Je hebt wel goeie accu's nodig, onder last trekt deze motor zo'n 20-25 A.

Houdt er ook rekening mee, dat hoogtoerige motoren sneller slijten, ik vaar zo'n motor op in één seizoen.

Groeten, Jan.

Back