Welke motor

Hoi

iIk heb een trick 800 L en heb daar een motor van typhoon en regelaar op maar daar heb ik allen maar problemen mee!! :evil:
Het is de 2e motor en regelaar .
Het licht niet aan de winkelier :!:

Ik sta nu op het punt om deze weer weg te brengen.
Nu wil ik daar een andere motor op zetten maar welke ??
Ik dacht een een AXI 2212-34 en kreeg het advies (Theo Joost)voor een castle creation 25 regelaar
Het model weegt 375 gram.
Ik wacht op (vele)jullie reactie`s :lol:

ik hoor steeds meer van mensen met problemen met de typhoon motoren met hun regelaars :(

ik kan wel zeggen dat ik persoonlijk heel erg tevreden ben met mijn castle creations regelaar.

Een CC phoenix 10 kan wel maar is echt op het randje. zeker als je met 3 lipo's gaat werken.
Kijk eens op deze link http://www.bnhof.de/~BKoenig/d_bl_axi.pdf daar staan alle gegevens van de motor in een tabel verwerkt. Het is wel effe zoeken maar vanaf pagina 5 staat die 2212/34 erin.

En die typhoons draaien bij mij heel goed, ik gebruik wel de regelaars van castle creations. Door een beetje mazzel heb ik nu 3 van die combo's in gebruik, waarvan er 2 gesponsort zijn voor het testen van modellen.
Welke typhoon heb je precies en welke props draai je erop?

Ik heb net mijn motor met regelaar terug gebracht!!

Maar Raymon heeft nog problemen met zijn regelaar
Ze zeggen dat de regelaar te warm wordt en dat dan de regelaar er mee stopt omdat ze de stroom moeten terug brengen naar een lagere spanning (zo hebben ze me dat verteld) en dat de regelaar niet aankan en dan warm wordt.
Als je maar 2 servo`s gebruikt is het wel goed.
Maar nu zitten er 4 servo`s op.
Hij zal de regelaar aan de buiten kant hangen en eens kijken hoe het dan gaat.

De bec van de regelaars kunnen maar een bepaald aantal amperes leveren aan de servo's sommige regelaars soms maar 1 ampere, dus dit eerst eens nakijken. Daarna eens kijken welke servo's je aangesloten hebt en hiervan bepalen hoeveel stroom die trekken. Een aantal goedkope servo's zijn grootverbruiker in stroom.

Bij de CC regelaars staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing hoeveel servo's eraan kunnen bij welke belasting.
Castle creations zei:
standaard servo's bij 5-8 cellen 4 stuks en bij meer cellen maar 3 servo's.
high torque servo's bij 5-6 cellen 4 bij 7-8 servo's 3 en bij meer cellen maar 2 servo's

Hier in Tilburg vliegen ze ook met deze combinatie en ook problemen, maar die zijn nu opgelost door de regelaar heel goed te koelen of zelfs buiten de romp te hangen.

Het verhaal rond de BEC komt op mij wat vreemd over. In mijn heli-tje werkt de Tsunami 10 samen met 4 servo´s en een gyro. Zonder problemen. Ik denk eerder dat de combo´s niet passen. De motoren trekken te snel te veel stroom.

Nu het vliegen trouwens steeds beter gaat merk je wel hoe zwak deze combo eigelijk is. De motor is gewoon geen beste en past niet bij de regelaar.

:D

De Axi 2212/34 met CC10 gaat ook op 3 lipo's en 10x4.7 of zelfs 11x4.7 prop op een indoor toestel prima... maar daar wordt de max. stroom natuurlijk nauwelijks gevraagd.

Mijn ervaringen tot nu toe met de Typhoon 6 motoren. Ik heb de kans gehad om er 3 te testen. De gegevens staan ook ergens op dit forum.

Door omstandigheden moest ik een Phoenix 10 gebruiken op een typhoon 6/24 welke rond de 9 ampere trekt.
Als eerste had ik er een Phoenix 25 aan hangen en geen centje pijn. Toen ik naar de Phoenix 10 omstapte kreeg ik gelijk problemen. Het eerste wat mij opviel was dat als ik gas gaf de motor opstarte met een schrille toon. Ook tijdens het vliegen kreeg ik ineens last van storingen. De storingen leken wel op knakimpulsen, en werden steeds erger. Gisteren weer een zwaardere Phoenix eraan gehangen en geen centje pijn meer, de motor start stilletjes op en de storingen zijn weer weg.

Ik heb het idee dat die motoren aan een 10 ampere regelaar niet genoeg hebben, ook al worden deze regelaars niet tot het uiterste belast.

Back