welke motor

• Topicstarter Topicstarter erindo
  • Startdatum Startdatum
E

erindo

Guest
hallo ik heb een 23 turns regelaar
welke motor past hier op
er zat een 540 bij die is doorgebrand
nu zijn er motoren van 28 turns voor maar 8 euro is dat wat
en een 15 x 2 staat dat gelijk aan 30 turns of zit dat anders

Dat 15x2 dat is zeker geen 30. In mijn rustler zit nu een 17x2 en die gaat HARD!!!!!!!!!!!!! Maar kijk gewoon even in wat webshops. Vaak staan de hoeveelheid turns er wel bij.

gr....

nee een 15x2 is geen 30 turns.
blijft een 15 turns

je kunt tot en met een 23 turns er op zetten.
kijk voor een goede 27Turns. dan ga je harder dan je nu doet.

als je harder wilt zul je een andere regelaar moeten kopen en een motor ;)

maar kga der vanuit dat je het bij de 23 turns houd?

maar hoeveel turns kan de regelaar aan meer dan 23 of juist minder van de vorige motor is mij niet bekend hoeveel turns hij had we hebben ze samen gekocht

Vaak is een standaard motortje 27 turns. Kan verschillen per merk/type hoor, dus ik weet het niet zeker.
Als je regelaar een limiet van 23 turns heeft, kun je alleen maar 23 turns of méér.
Theoretisch gezien, hoe minder turns je motor heeft hoe sneller.

Het minder wikkelingen een motor heeft hoe harder hij gaat. Tenminste in theorie, kwaliteit van een motor speelt ook een rol hierbij.

Om een uitleg te geven over het 15x2 gebeuren. Dit is geen 30 turns motor maar een 15 turns motor. het x2 erachter geeft aan dat hij dubbel is gewikkeld in plaats van enkel. In sommige gevallen wordt een motor zelfs driedubbel (x3) gewikkeld.

Dit heeft invloed op trekkracht en topsnelheid van een motor, de ene heeft meer trekkracht de andere een iets hogere top. Maar dit zijn meer dingen voor de gevorderde rijder om op te letten. Het belangrijkste voor jou is om te kijken naar het aantal wikkelingen van de motor. Dat mag bij jouw regelaar zoals eerder al gezegd zijn niet onder de 23 zijn. Een aanrader als goede motor is dat de 27 turns motor van Corally. Dit zijn motoren die nu bij een aantal wedstrijden nog als motor worden gebruikt omdat ze best wel hard gaan. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je in verhouding met je oude motor (wat waarschijnlijk een standaard 27 turns motor is) meer moet letten op onderhoud. Over onderhoud van brushed motoren is genoeg te vinden via de zoekfunctie van dit forum.

Als je geen zin hebt om aan onderhoud te doen van je motor kun je beter voor de standaard motor gaan (een mabuchi of iets dergelijks) maar dan lever je wel (behoorlijk) in op je vermogen.

Succes ermee.

Back