F
FredF
Guest
Een kennis van mij is bezig een Catalina (een tweemotorige vliegboot) te bouwen en wil deze met twee elektromotoren uitrusten. Aangezien hij geen toegang tot het Forum heeft hij mij gevraagd de volgende vraag op het forum te stellen:
Wat is een goede brushless motorconfiguratie voor de Catalina.
Ik heb de volgende gegevens:
· Spanwijdte 1.90 meter
· Vliegklaar gewicht 3.5 Kg
· Afstand tussen beide motoren is 30 cm, dit betekent dat de diameter van de prop niet meer dan 11 inch mag zijn.
· Accu 3S Lipo, waarvan twee pakketten parallel worden gebruikt (bijv 2x2000mAh Kokam)
· Het is de bedoeling deze vliegboot ook van het water te starten
· Standaard wordt het vliegtuig uitgerust met een tweetal 3.5 cc tweetakt motoren
Gezien het budget wordt gekozen voor de “middenklasse” range van motoren (bijv. AXI).
Hij zou erg dankbaar zijn voor enige “hints en tips” omdat zijn ervaring met elektromotoren niet voldoende is om een goede keus te waarborgen.
Mvgr, Fred
Wat is een goede brushless motorconfiguratie voor de Catalina.
Ik heb de volgende gegevens:
· Spanwijdte 1.90 meter
· Vliegklaar gewicht 3.5 Kg
· Afstand tussen beide motoren is 30 cm, dit betekent dat de diameter van de prop niet meer dan 11 inch mag zijn.
· Accu 3S Lipo, waarvan twee pakketten parallel worden gebruikt (bijv 2x2000mAh Kokam)
· Het is de bedoeling deze vliegboot ook van het water te starten
· Standaard wordt het vliegtuig uitgerust met een tweetal 3.5 cc tweetakt motoren
Gezien het budget wordt gekozen voor de “middenklasse” range van motoren (bijv. AXI).
Hij zou erg dankbaar zijn voor enige “hints en tips” omdat zijn ervaring met elektromotoren niet voldoende is om een goede keus te waarborgen.
Mvgr, Fred