Welke (niet turbine) kist om het turbine vliegen te trainen?

Aangezien wij bij ons maar 12x per jaar met turbine mogen vliegen, en ik hooguit op een paar shows wil gaan vliegen. En ik toch eigenlijk wel wat meer ervaring op wil doen met vliegen van een turbine toestel. Ben ik op zoek naar een toestel waarmee ik dit kan trainen. Op electro of brandstof. En als het brandstof is moet het wel onder de 80db zijn. Ik ben op zoek naar iets met ongeveer dezelfde eigenschappen als een harpoon II. Aangezien dat de kist word waar ik het voorlopig eens mee wil gaan proberen. Iemand tips over welk toestel ik hier voor zou kunnen gebruiken?

Laatst bewerkt:
De Santorin werd eerst met Pusher gevlogen (45-80cc)

En ook de Kangeroo was als pusher te koop in het begin (met 15cc geloof ik al)

Maar het nadeel is dat de pushers altijd iets meer geluid produceren.
Zal moeilijk worden onder 80 dBa.

Mvg Johan

falcon 120

full

Wat dacht je hier van dan het kan elektro verbrandings motor of turbine. en het kost niet zo veel.
gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Wat dacht je hier van dan het kan elektro verbrandings motor of turbine. en het kost niet zo veel.
gr Gerrit Jan

Die komt mij bekend voor (mij eerste versie) !!!
Ruben ,
de falcon 120 is met elektro (2000 watt) zeer goed te vliegen.
En als je dan ook nog een vertraging in de zender zet ,kan je de reactie tijd van een turbine nabootsen.

gr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op rc-network staat(stond) nog een santorine met 85cc :) Helaas zal dat ook wel lekker snerpen denk ik..

Falcon is een mooie optie, vooral als je hem ook wat zwaar maakt want daar zit het gevaar met jet's vaak : veel massa wat door wil.

Anders een dikke edf setup op een harpoon :)

Een edf kist als een sniper oid? Die kwam ook aardig in de buurt met een wat voorlijk zwaartepunt en hoger gewicht.

Elke kist die wat snel lijkt en wat zwaar is is een goede trainer denk ik.

Btw, ik heb ook een bobcat 1300mm gevlogen (lijkt heel erg op een falcon 120) maar vloog toch een stuk lichter.

Jamara Roo?

Hoi Ruben,
Ik heb zojuist mijn Roo van Jamara omgebouwd met een 65mm Vasafan.
Als ie ingevlogen is, kom ik wel een keertje in Horst langs.

Jamara%20Roo.jpg

Groetjes,

Cliff

Heb een paar keer een Habu mogen weggooien en moet zeggen dat die dingen wel heel goed vliegen :yes:

Veel plezier ermee Ruben.

Back