Welke nieuwe auto?

• Topicstarter Topicstarter dimitrius
  • Startdatum Startdatum
D

dimitrius

Guest
Hallo,

Ik ken er eigenlijk niks van, maar ik zou toch graag een auto willen kopen aangezien ik een grote tuin heb. Maar ik vraag mij af welke buggy ik best koop... En zou ik beter een elektrische kopen of één met brandstof? Welke auto zou ik dus best kopen en welke richtprijs is dit ongeveer?

als mensen er geluidsoverlast van zouden kunnen hebben zou ik voor electro gaan.
Maar anders zou brandstof ook kunnen.
Heb je een idee welke schaal je zou willen 1:8 1:10 1:18 enz.

ik heb zelf een hpi brandstof, maar met een electro is wel wat voordeliger vind ik. batterijen opladen en rijden, hier en daar wat vervangen, alleen een brandstof auto gaat vaak wat harder, en ik vind het ruiger, aan jou de keus!

onno

Ik zou ook voor een electro auto gaan. MIsschien is de traxxas bandit vxl een ideee?? of natuurlyk de gewone? De gewone is 189 euro en de bandit is volgens mij verkrijgbaar onder de 300 euro. Goede auto, makkelijk om te bouwen tot rustler. (net als Joram;D)

TEgenwoordig gaan elector auto's even snel als brandstof auto's, en misschien wel sneller. Vooral de vxl is een ZEER snelle buggy. Ik bestel momenteel de rustler vxl!! (een stadium truck). Succes met je keuze!

Grtzz..

Sander

ikzelf zou 1:18 schrappen in gras.
Dat komt in gras bijna niet vooruit omdat ze klein zijn tegenover de 'grote' stengels.Ik zou zelf een bigscale omdat dat naar mijn mening het leukst is.
Dat hangt natuurlijk af van je budget,je moet toch makkelijk voor een 800 euro's lenen voor een bigscale met nog wat inderhoud.
Anders zou ik nitro of electro rijden.
Als er een lokale modelbouwwinkel is zou je misschien voor nitro kunnen gaan,als je steeds brandstof via internet moet bestellen is het al een stuk minder makkelijk.In dat geval zou ik voor een goede electro met brushless setje kopen en LIPO accu's.
Het hangt dus ook wat van jou af hoeveel je eraan uit wilt geven.

Mvg,

Lennert Es

Omdat die brandstof inderdaad moeilijk verkrijgbaar ging mijn voorkeur naar elektro, maar vroeg mij af hoelang je daarmee kan rijden als hij volledig is opgeladen... En zijn die elektro's krachtig genoeg (en snel) voor in het gras te rijden?

heb zelf een rustler vxl, met een 5000mah lipo accu rij ik ong een half uur lang, misschien nog langer door gras.
en kwa snelheid gaan de vxl's waarschijnlijk aardig wat sneller dan menig brandstofauto's.
rijd best goed door gras heen.
rustler vxl is bij pk 315,-
lipo accu licht eraan wat je wilt 2 of 3 cellen
bij pk hebben ze een aanbieding met een lipo lader en accu voor volgensmij ietsmeer dan 100 euro.

maar als je dat eenmaal allemaal heb is het helemaal geweldig

wel,in dat geval zou ik kiezen voor electro.
Tegenwoordig zijn de electro wagens even krachtig,soms zelfs krachtiger dan brandstof setjes.
Electro moet niet onderdoen voor nitro,niet dat ik beweer dat nitro slecht is.
Mvg,

Lennert Es

wel,in dat geval zou ik kiezen voor electro.
Tegenwoordig zijn de electro wagens even krachtig,soms zelfs krachtiger dan brandstof setjes.
Electro moet niet onderdoen voor nitro,niet dat ik beweer dat nitro slecht is.
Mvg,

Lennert Es

Ja dat klopt,en je hebt ook nog eens geen geluidsoverlast als je in je tuin aan het rijden bent.

ik heb zelf een hpi brandstof, maar met een electro is wel wat voordeliger vind ik. batterijen opladen en rijden, hier en daar wat vervangen, alleen een brandstof auto gaat vaak wat harder, en ik vind het ruiger, aan jou de keus!

onno

Stop er maar eens een 11,1v lipo in gaan ze veel harder met de juiste motor natuurlijk

Back