Welke nieuwe off-road racer

Hallo allemaal,

ik krijg niet iedereen aan het vliegen dus we gaan nu ook de weg op. We hebben met een paar man besloten 1/10 te gaan rijden (da's nog een beetje te betalen).

Maar nu de hamvraag, wat moet ik kopen. We gaan met name lichtelijk tot zwaar off road (voor zover mogelijk). Veel gelezen al maar een groot aantal reviews zijn al flink oud.

Dus wat is de aanrader op 1/10, electro, flink springen/klooien en ook wat racen?

Alvast bedankt!

Lastige vraag, iets voor all-terain in ieder geval. Het preciese type maakt me niet zoveel uit, rijwaardigheid is het belangrijkste.

Ga effe naar de door julie genoemde opties kijken!

Ok, da's dan wellicht een betere optie. Ik heb al vanalles zoals zenderset, regelaar, motor en servo's. Hoef dus geen compleet systeem te kopen.

je wilde er toch op erg zwaar terrein mee rijden, wat ga je dan een buggy nemen.
die staat niet echt hoog boven de grond.

Scheelt dat heel veel? Ben nog niet in de winkel gaan kijken om heel eerlijk te zijn. Ik moet niet bij iedere hoopje gras vast zitten in ieder geval. Kan je met zo'n wat hogere truck wel normaal meekomen qua snelheid in vergelijk met een buggy?

HPI

E- savage (flux)
E-firestorm 10t (flux) Heb ik zelf een erg goede auto!
-----------------------------------------------------
Traxxas

Stampede (vxl)
Rustler (vxl)
Bandit (vxl)
Slash (nog geen brushless volgens mij)
E-Revo (vxl) erg mooi
-------------------------------------------
Team Associated

T4
Short Course
-----------------------------------------
Losi

Desert Truck
Speed T

En nog veel meer, maar ik kan ze niet allemaal opnoemen. Moet je maar even op hun sites zoeken. Met een staduim truck (rustler, firestorm) kom je wel beter over gras enzo.... En qua snelheid zal het niet veel uitmaken met een buggy. Een Monster Truck is langzamer(over het algemeen) maar kan wel meer offroad aan.

mvg Bram

Laatst bewerkt:
bedoel je met meekomen snelheid of dat je door het gras komt.
een buggy is volgens mij meer iets voor een ofroad circuit zonder al teveel oneffenheden op de weg, maar hij kan wel gewoon springen.
een moster of stadium truck staat hoger op zijn wielen. en als je mee wil komen kwa snelheid kan je kijken naar een firestorm flux of rustler vxl,de rustler gaat rond de 115
ik heb zelf ook een rustler vxl, op straat is ie wat moeilijker te besturen dan offroad vind ik.maar als je bijv op het strand ofzo ben is het echt super, je kan echt super hard en springen kan ie ook. bij mij is nog nooit wat stuk gegaan daarmee.
kijk anders hier even: CjyXtUWwCpA[/media] - RUSTLER VXL LIPO SAND BASHING!

Laatst bewerkt door een moderator:
Met meekomen bedoel ik dus eigenlijk qua snelheid. We hebben eigenlijk maar 1 afspraak en dat is 1/10. Een man had al een tamiya met een wegrace onderstel, maar dat is al te plat gebleken. Dus een buggy of een truck.

Tot nu toe bevalt die losi speed t eigenlijk het meeste (en dan kijk ik vooral naar de prijs). De evo is inderdaad heel mooi maar ook heel duur.

Die dingen zijn wel helemaal compleet. Zijn er geen chassis te krijgen waar een 540 motor op past. Misschien toch die db01. 125$ ipv 700e in sommige gevallen.

de losi speed-t is voornamelijk voor on road.
de team associated sc10 wordt (binnekort) geleverd als kit +/- $175
deze associated en de slash zijn ideaal om mee te racen en om mee te raggen. Ze zijn officeel 1/10, maar hebben een vrij grote wielbasis, 320-330mm. Hierdoor kunnen ze veel power op de weg houden.

Volgens mij woont bcr bij je in de buurt. Misschien eens vragen of je eventjes met zijn Slash mag rijden?
Kijk ook eens in de Slash topic.

Een losi 8eight buggy of truggy, dan een conversie electro kitje erop en vlammen maar :cool:

Nu de nieuwe losi 8eight er is verkopen veel wedstrijdrijders voor een leuk prijsje hun roller, vaak dus zonder de nitro motor. Perfect om deze om te bouwen naar electro.

heb nog een brushless rtr erevo 2.4 ghz te koop:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ik heb hem gezien maar ben eigenlijk van plan om toch over de grens te gaan bestellen. Bij hobbycity heb je de e-revo met mamba monster brushless en 2.4ghz zender voor net 500 euro. Nieuw. Jij vraagt 550 en dan moet er nog voor een paar tientjes aan gerepareerd worden (verzendkosten).

Niet eerlijk misschien maar de moderne tijden laten het toe zullen we maar zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back