Welke Nitro motor op HPI Firestorm

Welk van onderstaande Nitro motoren zou het best passen op een HPI Firestorm :

= WaW =- Kyosho Gx 15 Nitro Engine, Modelbouw, Ronse | Kapaza.be

=WoW=- Team Orion Wasp .12 Nitro Motor, Modelbouw, Ronse | Kapaza.be

=WoW=- Kyosho GT Nitro Motor, Modelbouw, Ronse | Kapaza.be

Of een van die twee :

http://i59.tinypic.com/auuq38.jpg

http://i60.tinypic.com/jpfs6f.jpg

Dit zijn allemaal zaken die ik verkoop.
Iemand wil er eentje voor zijn HPI Firestorm te herstellen.

Lukt dit ? Met welke motor ?

Thx,

SoDa

Een firestorm heeft meen ik een achter uitlaat.

Dus motoren met een zij uitlaat vallen af tenzij je er een uitlaat bij hebt voor de koper.

De firestorm heeft gewoon een zij-uitlaat. Ik zou geen van alle nemen maar gewoon nieuw kopen. En dan eventueel een .18 blok.

Heb je bv. een startbox? zo niet dan valen er een paar al af.....

Hmmm... Als ik deze foto zie dan denk ik achter uitlaat
IMG_0102t.jpg

Maar uiteraard niet goed wakker. Blokje staat dwars op het chassis.. :) :)

Enne, voor de prijs van een nieuw blokje zou ik ook niet tobben met een gebruikte.. :)

Hoi Roelof ik heb toevallig ook die Force Engine verbrandingsmotor gekocht bij Conrad
nou ben ik nog niet zo lang bezig met deze hobby.. ik heb een stuk of 4 knutsel / sloop motoren van een ander merk waar ik met de onderdelen kan switchen..

Dit is een nieuwe motor en daar past niks van die andere vier op natuurlijk...
heb ik niet echt bij nagedacht..
kan jij mij vertellen welk vliegwiel koppelingsset ik daar voor nodig heb
alvast bedankt

Er zijn 2 soorten assen aan de motor, een zgn OS as wat niets anders dan een stuk schroefdraad is en een zgn SG as waar een 5mm dik eindstuk op zit.

Montage blijft hetzelfde alleen de moer om het vliegwiel vast te draaien is bij de ene een gewone moer en bij de ander een moer met 5mm as in 1 stuk.

Verder zu ik gewoon voor de originele koppeling van de auto gaan gaan, dat kan niet missen. Een koppeling is iets aan de auto gerelateerd en niet aan de motor.

Oke bedankt ik ben weer iets wijzer geworden,ja klopt deze as is iets dikker en langer
en in het midden schroefdraad maar het gaatje van het vliegwiel is te klein kan ik dat gewoon groter boren ?

Het gat in het vliegwiel loopt conisch en dat moet op een conische bus vallen die op de krukas geschoven is. Past je vliegwiel niet moet je niet zomaar een gat boren want dan is het vliegwiel niet meer bruikbaar.

goede avond
Ik heb weer een beetje rond gekeken en vond bij pkracing.nl
een koppelingsset met vliegwiel voor 1-8 motor met lange krukas..
kan ik die gebruiken voor de force verbrandingsmotor als dat zo is ben ik gelijk klaar

Ik weet niet als je een 1:8 koppeling kan gebruiken, inweze moet je gewoon de koppeling hebben welke bij de auto hoort. Welke auto heb je? Dan kunnen we even een manual erbij zoeken.

Back