welke nitro

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door marderboy, 24 mrt 2004.

  1. marderboy

    marderboy

    Lid geworden:
    7 feb 2004
    Berichten:
    147
    Locatie:
    ouddorp
    hallo allemaal ik wil een nitro offroad model erbij ik heb nu een leopard race maar een nitro lijkt mij ook wel leuk voor erbij maar welk merk nitro gebruiken jullie en zijn er verschillende merken verhouding kan je het zelf maken
    alle tips zijn welkom
    alvast bedank gr johan
     
  2. DjangoT

    DjangoT Guest

    heeyz ik rij een fg ecoline(nog) en uh heb gister de hpi rtr rs4 3 evo gekocht
    en ik heb gewoon tornade 16% gekocht :)
     
  3. Stijn S

    Stijn S Guest

    tornado 16% procent heb ik ook in me hpi RS4 rtr 3 Evo zitten.
    als me auto echt helemaal is ingereden stap ik over op tornado 10%.
    en zo als je al zult weten is de prijs nogal hoog van deze benzine.
    zelf mengen is niet te doen, want je komt niet zomaar aan nitro.
    en echt gezond is het ook niet :schrik:
     
  4. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    waarom? meestal word het andersom gedaan omdat 10 % wat milder is voor de motor en 16 wat sneller rijdt?

    en als je tornado rijdt, raad ik je aan de oil+ versie te nemen, dan heeft je motor wat meer smering

    verder is naar mijn mening 16% het fijnste, en word volgens mij het meest gebruikt
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou, ik meng al jaren en Nitro samen met je methanol is vrij gemakklijk verkrijgbaar bij de betere modelbouwwinkels. Alleen de oliesoorten die ik gebruik zijn in kleine hoeveelheden moeilijk verkrijgbaar......
    16% nitro is omgerekend niet eens 5 euro de liter.

    Tornado is gewoon duur, zoek eens naar Model Technics, die gebruiken 8% synthetische olie en 2% risinus (ik gebruik 7 om 3) wat heel goed smeert en kost ook maar zo'n 7 euro de liter bij 16%.

    Gevaarlijk is het niet, je moet alleen een mooi laboratorium maatglas hebben die wel wat kost....
     
  6. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Ik gebruik ModelTechnics Dynaglo 16% bevalt heel goed, weinig aanslag (zoals bij Tornado).
     
  7. KevinS

    KevinS Guest

    Tornado laat inderdaad wat troep achter, soms moeilijk te onderscheiden van roest. Vooral op de krukas. Het heeft me echter nooit schade opgeleverd dus ik gebruik het (bij lokaal gebrek aan beter) nog steeds.

    Wat nitro offroad auto's betreft heeft HPI wel een paar leuke modellen in verschillende klassen:

    -Savage (Monstertruck)
    -Nitro MT (Snelle buggy)
    -Super nitro rally (Rally auto)

    HPI is goed te krijgen in Nederland en ze kunnen tegen een stootje!
     
  8. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ik heb al 10% Daytona gebruikt=> zeer tevreden over
    Meestal gebruik ik TQ Fuel 16% (zelfgemengd van winkel)=> ook goed spul
    En momenteel gebruik ik sidewinder 16% (omdat de winkel geen zelfgemengde op voorraad had heeft de eigenaar maar zijn eigen competitie brandstof meegegeve)=> werkt tot nu toe heel goed, alleen loopt er ipv bruine olie, groenblauwe olie uit de uitlaat :lol:

    [​IMG]
     
  9. gekkepeet

    gekkepeet Guest

    --------------beetje off topic maar niet onaardig--------

    vette kamer man !! home made???? haha
     
  10. BlackFox

    BlackFox Guest

    euhm, ja, tis zelf behangen :roll: en door dit soort reactie's was dit topic gisteren gesloten dus hou et aub :eek:ntopic:
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Daytona is gewoon tornado :oops:
    Kijk maar waar het wegkomt, Bij jonkers.

    Tis hetzelfde onder een andere naam, dit vanwege verkoop in een ander gedeelte van de wereld...
     
  12. BlackFox

    BlackFox Guest

    Khad wel een vermoeden, maar kwis et nie zeker, raar, ander gedeelte van de wereld....is Belgiƫ dan zo ver weg van Nederland ?? En ik woon nog wel op de grens :lol:
    Ik was er in ieder geval tevreden over, en ook al was het 10% het ging toch goed vooruit.
     
  13. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    dat Daytona door jonker gemaakt wordt voor promodels, wil niet zeggen dat t hetzelfde is, totaal anders namelijk, de daytona fuel is veel vetter als de tornado Car............Peet..................8)
     

Deel Deze Pagina