welke offroad auto <300 euro

• Topicstarter Topicstarter grasshopper1
  • Startdatum Startdatum
G

grasshopper1

Guest
ik zoek een offroad auto rond de 300 euro wie kan mij helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
wat voor offroad?
- buggy = DB-01
- Truggy = Losi Speed- T
- Stadium Truck = Losi Desert truck.

dit lijkt mij wel redelijk, graag meer meningen van anderen

Het zou handig zijn als je eerst kijkt wat grasshopper precies met de auto wilt.

En of hij rtr of alleen een chassis wil kopen.

Tja wat moeten we daar nu mee weten?
Bedoel je voor 300€ volledig rijklaar met electronica of voor alleen de wagen?
En bedoel je een buggy, truggy of een stadium truck?

2wd buggy, 4 wd buggy of truck?

Hallo Grashopper,

Ik geloof dat jij bij MVB bent wezen kijken pas he?
Wil je daar ook gaan rijden met je auto?
Zo ja,weet je al welk type off-road auto je wilt kopen?
2 wd ,4wd of truck?
Als je bij MVB wilt gaan rijden zou ik de auto's beperken tot associated of losi.
De rest is daar gewoon niet voor gemaakt.
Tenzij je de Tamiya TRF 501 wilt hebben maar die is boven de gestelde 300 euro.
Als je een 2 WD buggy mooi vindt heb ik een goede Losi XXX-Cr te koop staan voor je.

Groeten

Hans

Oplopend in prijs:

Tamiya diverse modellen RTR -> 175,- (?)
Kyosho ZX5 RTR -> 225,-
Associated B4/ T4 -> 250,-
Losi XXX-T CR -> 275,-

Of "tweede Hansie" beginnen :-)

Gr,
Mike

PS: Chris, Stokrooie word 'm niet... Ben dan jarig...

tweede hansie

Hallo allen,

Ik bedoelde niet zozeer dat je perse mijn XXX-Cr kunt overwegen maar ik bedoelde te zeggen dat er niks mis is met een tweede hands auto.
Ik zou liever een tweedehands Asso of Losi kopen dan een nieuwe HPI/tamiya/.......
Laat de auto dan ff nakijken door een kenner en er kan weinig mis gaan.
Ik zou willen zeggen tegen Grashopper kom nog eens langs bij MVB en stel daar je vragen nog eens aan een van onze leden. Niemand daar vindt het erg om een paar vragen te beantwoorden en daar lopen heel veel mensen die al jarenlang op circuits rond rijden.

Groeten

Hans

Tja wat moeten we daar nu mee weten?
Bedoel je voor 300€ volledig rijklaar met electronica of voor alleen de wagen?
En bedoel je een buggy, truggy of een stadium truck?

Truggy?:o Voor dat geld kan je niet eens een chassis kopen;). Voor zover ik weet zijn er geen 1:10 Truggy's, wel Stadium Trucks.

@ Japie22 de Losi Speed-T is dus geen Truggy;)

Truggy's zijn: Hobao Hyper ST, Kyosho ST-R, Mugen MBXT etc. dus 1:8 (nitro)

De losi Desert Truck is een leuke stadium truck, is RTR 244 en voor 60eur vind je wel (uit hong kong of zo) een lader en batterij.

De kyosho lazer zx-5 komt ook RTR in een zeer competitieve 225eur, die gaat ook echt wel goed!

Maar je hebt ondertussen al wel een hoop meningen, welke heeft je voorkeur?

Voor zover ik weet zijn er geen 1:10 Truggy's, wel Stadium Trucks.

Als ik vragen mag,..wat is het verschil? of, wat is de definitie van een truggy.

het verschil tussen de xxx-cr en de xxx-T mf2 bijvoorbeeld, is (volgens mij) alleen een andere body, en andere wielen (truck wielen) is het dan niet al een truggy? (kruissing tussen een buggy en een truck, of interpreteer ik die naam hier nu verkeerd?)

Als ik vragen mag,..wat is het verschil? of, wat is de definitie van een truggy.

het verschil tussen de xxx-cr en de xxx-T mf2 bijvoorbeeld, is (volgens mij) alleen een andere body, en andere wielen (truck wielen) is het dan niet al een truggy? (kruissing tussen een buggy en een truck, of interpreteer ik die naam hier nu verkeerd?)

ehh nee het zijn allebij Stadium Trucks..;)

Ik heb een paar Truggy's opgenoemd en als je nou het verschil ga bekijken;)
Tip: 4wd, 3 diffs (dus met een center diff), geen versnellingen (daarom is de (E)Revo een monstertruck, en kwa uiterlijk zijn de wielen van een Truggy proportioneel groter.
Stadiumtrucks zijn dus 1:10 en Truggy's 1:8.

Laatst bewerkt door een moderator:
dus,.. de HPI MT/MT2 vallen wel onder de categorie Truggy?
ik blijf het maar lastig vinden, al die verschillende benamingen. :s ach ja, zolang het maar rijdt lijkt me :)

laten we even :ontopic:
gaan en niet leuteren over wat een truggy is , de TS is op zoek naar een mooie offroad auto met een budget van 300 euro..

Back