welke old school racer?

Hallo,

ik ben op zoek naar een arf die snel klaar zou zijn om te vliegen. mijn voorkeur gaat uit naar een reeks racers.
niet direct voor de eerste 2maanden...
ik heb nog wat motoren liggen, en ik zou er beter wat mee doen:p
een os 55ax 2takt methanol (9cc)
een k&g motor 2takt methanol (17cc)uitlaat achter motor en is ook motorsteun
webra 91 met pomp 2takt (15cc)en minivox uitlaat
een mvvs 40cc benzine
keuzes modellen arf

seagull gee bee z 1m80 (26cc 2takt methanol, nog geen passende motor liggen)
vind ik de mooiste, schijnbaar goed vliegend maar ramp om te landen.
Cz80164.jpg

seagull shoestring 1m60 nieuw model weinig over te vinden, volgens mij een goed vliegend toestel. de 17cc zou hier leuk op zijn denk ik.
SEAGULL-SHOESTRING-N16V-1-6-m-ARF-0885500092_b_0.JPG

blackhorse midget mustang 1m45 kleinste en hier kunnen de 3eerste methanollers wel op denk ik.
ripmax_midget_mustang.jpg

gilmore red lion, heb je in 2 versies 1m45 en 2m15.
de grote zou kunnen met de mvvs 40 denk ik(niet veel over)
Gilmore_Wedell_W_50cc_1.jpg

mensen met ervaringen met deze toestellen, of nuttige tips?

prijzen ongeveer:
geebee 240euro
shoestring 220euro
midget mustang 122euro
gilmore klein 114euro
gilmore groot 240euro

Laatst bewerkt:
Niets van dit alles.

Maar deze:

Chester Jeep.mpg - YouTube
Heb deze ooit zelf getekend op 140 cm en gebouwd.
Met 6,5 ccm OS motor met zelfbouw demper zodat deze onderaan zijn gassen uitblies zonder dat deze uit de motorkap tevoorschijn kwam.
Heb nooit een beter toestel gehad, land als een doorsnee trainer en is niet verlegen voor kunstvlucht.
Moest ik een ARF in deze afmetingen vinden kocht ik deze direct terug.
Het is door veelvuldig gezaag en een mooi prijsje, dat ik toen vliegtuig en plan heb verkocht.

Johan.

HAllo,

vandaag toch mn gilmore mogen opendoen... vriendin en wat familie heeft samengelegd voor dit nieuwjaarscadeau... Leuk + wat vroeger dan gepland mogen openen. Jammer want dan moest ik de spandau geweren aan de kant leggen voor de fokker.

Soit hier alvast wat fotokes.
P1120079.JPG

uitlijning stabilo.
P1120080.JPG

hoogte en rudder servo's geplaatst. ik heb nog niet nagekeken of die voor de hoogte lang genoeg zijn, maar ik veronderstel van wel.
P1120088.JPG

aan de andere kant van de stangetjes.
P1120085.JPG

Standaard staartwiel vervangen door een lichter 15gram gespaard achteraan.
+ ik laat het staartwiel vrij, bij ons op het veld heb ik daar de beste ervaring mee, en komt er ook geen druk op het rudder.
P1120086.JPG

aileronservo's erin:
P1120082.JPG

Dan het hoofdlandingsgestel:
schijnt het breekbaarst te zijn als je diverse fora's leest.
Soit toch standaard eerst monteren en dan zien. Indien het echt uitbreekt of voor geen meter werkt, dan komt er een vast landingsgestel onder op de romp wat feitelijk meer voordelen opleverd en ook nog eens wat meer schaal is. maar dan moet de zaag in de romp.
Het is wel de laatste versie van landingsgestel dat veert(eerste reeks veerde niet)
P1120083.JPG

P1120084.JPG

De dle 50 op de neus eens gepresenteerd(neus wordt nog verstevigd met glasmat en G4)

Ik heb een pitts style demper momenteel erop.
Een cannister/muffler is onmogelijk in de romp.
Deze pitts style zou wel al stiller zijn dan de standaard demper, maar ik ga denk ik toch niet zo heel stil uitkomen denk ik. Soit we zien wel. er is denk ik nog een mogelijkheid om deze open te zagen en wat te verlengen en ook een tussenschot te plaatsen in de demper.

Er moet wel een groter gat gemaakt worden in de firewall voor een kelk + filter( is ook al terug wat stiller.
P1120089.JPG

P1120092.JPG

de demper die op tafel ligt is wel stiller maar een pak groter,en kan ik nergens gaan monteren...

Hoever sta je met de Gilmore?

Ziet er een degelijke bouwdoos uit, aan de hand van de foto's te zien.

Johan.

nog tank plaatsen en de accu's en dan is ie klaar...
maar benzineslang is op.

bouwdoos is zeer degelijk, enkel in de motorkap zit een zwakke plek(put) maar die heb ik er redelijk uit gekregen...
de zwakke plek blijkt het landingsgestel te zijn, maar velen die hierover klagen hebben er een echte stermotor in en komt die ruim 1kg zwaarder uit...

soit, moest het tegenzitten dan gaat de zaag in de romp en komt er een vast landingsgestel onder. dit is feitelijk meer schaal, interessanter voor opslag en vervoer van de romp en vleugels, en ook makkelijker te monteren...
als ik brandstofslang vind en het weer zit mee gaat hij zaterdag de lucht in...

dan gaan we in de loop van volgende week weer een stapje verder met de fokker(nu terug wat trager:p)

Back