welke onderdelen

ik heb een zelf gemaakt voerboot
en nu moet ik alle onderdelen aanschaffen betaalbaar prijs
voerboot heeft 2 voerbakken die worden bedient door elk 1 servo
en heeft ook 2 motors

onderdelen in gedachte:
2x regelaar Graupner speed Profi 40R bec
2x motor Graupner speed 500E 12v
2x servo Graupner C577
2x battery PB 12V 7A
1x zender Spektrum DX5E mode 2
2x as en schroef ? weet ik niet maar moet rustig draaien dat ik de vis zo weinig mogelijk doe schrikken en toch krachtig zijn

welke afstand zou ik kunne halen bij deze zender
en zijn er nog onderdelen die ik moet hebben

alles is te vinden op de site van albatros

alvast bedankt
grtz xavier

Laatst bewerkt:
waarom zou je alles van graupner bestellen?
de regelaars van graupner bijvoorbeeld zijn niet van erg goede kwaliteit.
waarom bestel je niet alles bij hobbyking?
veel goedkoper en zijn erg goed.

als je ff hier neerzet hoeveel A regelaar, de specs van de motor(s) en de andere dingen, zoals welke lipo het moet zijn ofzo.. dan zoek ik het voor je uit op hobbyking.

...de regelaars van graupner bijvoorbeeld zijn niet van erg goede kwaliteit....
.

Marthijn: zou je dat even willen onderbouwen?
Als je regelaars goed behandeld (ook regelaars van Graupner) gaan ze jááááren mee... Bij mij tenminste wel.
Ik heb een aantal regelaars van Graupner in mijn schepen zitten; sommigen al meer dan 10 jaar. Zonder problemen. En stel dat je problemen krijgt met deze regelaars: Graupner heeft een uitstekende servicedienst hier in Nederland.
Op dit forum ook bekend met de naam "Corrien".

En ja, ze zijn duurder dan de regelaars uit Hongkong. Maar daar krijg je wel wat voor terug.

Ik bedoel niet dat ze slecht zijn ofzo, maar ik had in een ander forum gelezen en daar zei iemand dat je beter niet voor graupner kon gaan.

maar het belangrijkste wat ik wilde zeggen is dat ze wel duur zijn, en voor volgnsmij bijna dezelfde kwaliteit krijg je ze bijv. bij hobbyking voor 3x zo weinig geld. want naar mijn menig zijn echt bijna alle regelaars van goede kwaliteit tegenwoordig.

hier heb ik het gelezen Mike 1 schreef dit nl:

en als ik jou was zou ik niet alles van graupner nemen, veel teduur.
want die regelaars voor borstel motoren zijn over het al gemeen prut van graupner.

als ik jou was zou ik je lipo's, servo's en motor en regelaar uit china halen.
hobbyking.com is een goede site waar ontzettend veel wordt gekocht.

Marthijn, ten eerste moet je niet geloven wat ze allemaal vertellen, gebruik al jaren de regelaars van Graupner en Robbe en heb daar nog nooit problemen mee gehad terwijl dat bij de soms veel goedkopere wel het geval was.
ik heb ze ook nog zelf gebouwd en ook daar was niks mis mee.
soms is goedkoop duurkoop.
groetjes piet kuiper

Ik bedoel niet dat ze slecht zijn ofzo, maar ik had in een ander forum gelezen en daar zei iemand dat je beter niet voor graupner kon gaan.

Het moet toch niet veel gekker worden! Alles wat op Internet staat is dus waar? Laat me niet lachen...

...maar het belangrijkste wat ik wilde zeggen is dat ze wel duur zijn, en voor volgnsmij bijna dezelfde kwaliteit krijg je ze bijv. bij hobbyking voor 3x zo weinig geld. want naar mijn menig zijn echt bijna alle regelaars van goede kwaliteit tegenwoordig.

Schrijf dát dan, in plaats van zomaar te beweren dat regelaars van Graupner prut zijn...
En nee, niet alle regelaars zijn van goede kwaliteit. Daar kan ik helaas uit eigen ervaring over mee praten.

En waarom worden er in Hong Kong zoveel hobbyspullen gekocht?
Precies... Omdat het goedkoop is. "Als ik die regelaar opblaas, koop ik toch gewoon een nieuwe..."

dus mense eigenlijk wa ik op mijn lijstje heb staan is dan goed?
dus moet ik alleen nog weten welke as en schroef ik het beste kan kopen voor een mooi prijske
ik bedoel dan wel de lengte van as en dikte en de groote van de schroef die het best past op deze motor

Dus als die gene zegt dat je in het water moet springen doe je dat dan ook...

Regelaars gaan kapot door verkeert gebruik of door water,

Graupner levert hele goeie regelaars voor niet al te gek veel geld, Robbe is over het algemeen duurder,.

dus mense eigenlijk wa ik op mijn lijstje heb staan is dan goed?
dus moet ik alleen nog weten welke as en schroef ik het beste kan kopen voor een mooi prijske
ik bedoel dan wel de lengte van as en dikte en de groote van de schroef die het best past op deze motor

Vraag 1 is het antwoord JA de spullen die je in je lijstje hebt staan voldoen,
Vraag 2 is het antwoord Hangt af van de lengte en gewicht en waterverplaatsing,,,,

Zet eens een foto hier neer of een ruwe tekening en daarbij de afmetingen, aan de hand daarvan kan je advies inwinnen over welke schoefas en de lengte ervan en welke schroef en de grote van de schroef..

Mvg Vincent,

Laatst bewerkt:
de romp is catamaran stijl en de lengte is 70cm op 40B en hoogte is 25
eigenlijk lijkt hij heel veel op de big dropper alleen is hij niet zo afgerond op de hoeken
IMG_7013 | Big Dropper
alleen aan de achterkant staat de motor nie zoals op de big dropper
bij de big dropper gaat hij recht omhoog maar bij mij gaat hij schuins omhoog
en uit die schuine kant komt de as met schroef

Laatst bewerkt:
ik heb nog een vraag
met de zender Spektrum DX5E mode 2 heb je nog iets extra nodig voor met 1 joystick 2 motors te besturen zowel links als naar rechts of recht varen
en op wat sluit je dan de 2 voerbakken aan met 2 apparte bestuurbare servo's

thx

Back