Welke ontvanger kiezen

Hallo mensen,

Ik heb een Multiplex Funcub in bestelling staan die ik wil gaan vliegen met mijn Spectrum DX7s zender.

Welke ontvanger zou ik daar het best bij kunnen kopen?
Ik heb zelf de 6210 in gedachten, maar sta open voor andere/betere suggesties.

Gebruik je geen flaps?
Dan is elke 4 kanaals DSM2 of DSMX ontvanger is geschikt.
Met een Funcub hoef je geen Full range ontvanger te hebben maar het is wel verstandiger, ook als je de ontvanger later in een ander toestel wil gebruiken.
Sinds kort heeft Spektrum ook een 4- kanaals Full Range ontvanger, de AR400:
Mr. Hobby :: Spektrum AR400 4 kn Full Range ontvanger.

Heb je wel flaps, dan moet je een 5- of 6 kanaals ontvanger hebben, bijvoorbeeld een AR500, AR600 of een AR6210.

Als het geen Full Range hoeft te zijn, is een AR6115 een prima keuze.

Er bestaan ook hele goedkope kloonontvangers voor Spektrum van het merk Orange. (o.a. bij Hobbyking)
Hier lopen de meningen over uiteen. Ik gebruik er een paar en heb er nooit problemen mee gehad.

Ik heb nog een AR500 over. Heb je interesse, stuur dan een pb.

In aanvulling op de vorige post: goedkoopste en (in dit geval beste, vind ik) oplossing is de 6 kanaals Orange ontvanger bij de HobbyKing bestellen. Ben je voor 7$ + 3$(verzenden) klaar. Bestel er meteen twee (of drie of vier), dan ben je nog steeds voordeliger uit. En heb je wat op de plank liggen als je opeens nog een model koopt ;-) Als je persé een "full range" ontvanger wil, (is een beetje een marketing dingetje vind ik...(nou ok, niet waneer je een 100cc gaskist of turbine vliegt...) neem dan de Orange 7 kanaals, die kost je $18, en heeft zelfs een programmeerbare failsafe op ALLE kanalen. (vind ik zelf ook niet nodig, maar zit er toch maar bij). Ben je nog steeds voordeliger uit...

PS. Maar als je die AR500 van de vorige poster voor weinig kan kopen, is dat natuurlijk ook een prima oplossing!

De AR6210 is een prima keuze.
Zelf vlieg ik met een DX8, zet in mijn park flyers half, dure kisten sowieso full range. Full range kan nooit geen kwaad.

maar beveel je wel de originele ontvangers aan, zelf wel één orange in gebruik
omdat deze stukken kleiner is dan de park-range ontvangers van Spektrum zelf.

AR6210 zou je goed kunnen kiezen, de AR6115 is inderdaad ook goed.

Back