welke ontvangstbatterij voor Highlight

Wie heeft er ervaring met de highlight van Franken Modellbau? Ik ben aan't twijfelen of ik een 1S LiPo zou gebuiken als ontvangstbatterij. Mij lijkt dit persoonlijk geen goed idee aangezien deze batterij 4 servo's moet aandrijven. Maar welek NiMh cellen zijn geschikt en waar kan ik ze in een pakketje gesoldeerd kopen? Ik heb namelijk slechte ervaringen met het zelf solderen van pakketjes.
Dank bij voorbaat!

in een 9 volt blokbatterij zittten ook 7 celletjes nimh. kun je gewoon 4 afhalen en een oud servokabeltje aan solderen.

Die celletjes uit een 9 volt blok zijn maar 150 mAh.
Prima voor een Mini met twee servo-tjes maar voor een High Light met vier servo's kan je toch beter 330 of 400 mAh celletjes gebruiken.

Bijvoorbeeld hier te koopCheapBatterypacks.com -- Wholesale RC battery Packs
Als je wilt solderen ze het pakketje voor je met kabel en connector naar keuze.

zoiets
www.cheapbatterypacks.com CBP Custom Pack Builder

En soldeer er maar een nieuw stekkertje aan. Beetje l.l..g als je High Light de grond in gaat omdat je 2 euro uitspaarde op een stekkertje dat later niet zo goed meer bleek.

Frans

Laatst bewerkt:
Wie heeft er ervaring met de highlight van Franken Modellbau? Ik ben aan't twijfelen of ik een 1S LiPo zou gebuiken als ontvangstbatterij. Mij lijkt dit persoonlijk geen goed idee aangezien deze batterij 4 servo's moet aandrijven.Dank bij voorbaat!

Gaat prima. Heb ik afgelopen seizoen ook gedaan. Geen enkel probleem mee gehad.

Back