welke opvolger voor mcx2

halo iedereen

graag had ik wat advies en meningen gehoord omtrent de
aanschaf van een volgende heli
ik heb nu de mcx2 en een dx6i zender
ben nog niet lang bezig met deze hobby en dus de ervaring is miniem te
noemen .

het hooveren nose in and out gaat prima ,soms nog wel eens een misser maar ja ook zijdelings geen echte problemen en 8tjes draaien begint ook vlotjes te gaan , dus het gaat de goede kant op (denk ik)

nu ben ik al aan het uitkijken voor een opvolger van de mcx2

maar
------

daar ik weinig plek heb in huis om rond te fladderen en ook steeds moeder de vrouw op men nek krijg omdat alles aan de kant staat gezet ,
zoek ik een heli waar ik meer mee buiten zou kunnen oefenen .

kunnen jullie hier enkele aanbevelingen doen of adviezen verschaffen

alvast bedankt

mvg:n00b:danny

opvolger mcx2

had ik al gelezen maar dan kom ik direct op een cp uit en dat lijkt me nu niet direct de juiste stap voor mij om te zetten :n00b:

vlieg nu coax (mcx2) die ik redelijk onder controle kan houden , nu direct een cp gaan proberen , kan ik net zo goed men portemonee op de toonbank van de hobbyshop laten liggen

een leraar en aan de kabel zou kunnen , moet ik eerst eentje vinden en
de clubs zijn hier dun gezaaid in de buurt .
maar zal zeker eens polsen of dat eventueel kan .

mvg :n00b:danny

Al een Sim aangeschaft?
Als je twijfelt of CP iets voor je is kan je er zo alvast kennis mee maken zonder het gevaar van crashkosten enzo!

opvolger mcx2

yep

heb de phoenix en de dx6i
oefen dagelijks een goede 2 uur
nu nog veel op de coax en regelmatig op een fp
cp is me nog iets te hevig en snel , ben ook nog niet lang bezig
met deze hobby .

Ik ben van een Coax naar een C.P. gegaan (T-rex 450 sport). Als je het voorzichtig aanpakt, niet te wild doet en niet meer doet dan je aan kan/ durft, dan komt dit best goed.

Wat ik het moeilijkste vind/vond was de onvoorstelbare hoeveelheid afstelwerk aan een C.P. Hier kun je (samen met les natuurlijk), het beste een club voor benaderen. Suc6!

een club lijkt me alvast steeds de goede keuze , moet er aleen
nog eentje vinden waar ik terrecht kan .
clubs zijn niet dik gezaaid en blijkbaar ben je als beginner ook niet
overal echt welkom (mijn mening):n00b:
zou het ook liever leren onder begeleiding , maar is niet evident .
dus voorlopig ben ik op mezelf aangewezen .
oefen veel op de sim en dat helpt ook al veel , maar qua instellen en afregelen van heli en zender sta ik momenteel nog nergens , maar dat komt hopelijk allemaal nog wel

Al eens naar een mcpx gekeken?
Het is wel een cp heli, maar hij is redelijk crash bestendig.
Ik lees dat je een dx6i heb, die kun je zo instellen dat de mcpx net zo traag is als een coax.
De heli zelf hoef je niets aan in te stellen / afstellen.
Met de mcpx kun je ook heel goed buiten vliegen, en als je binnen wat ruimte heb, is dat ook goed te doen.

succes

Groetjes, patrick

Met zo'n mcpx leer je verkeerd vliegen als je daarna dan overstapt naar iets groter.

Ik zou, na je mcx2, overstappen naar de Blade 120 SR of eventueel zelfs een Blade 450.

btw, het is niet dicht in de buurt (+/- 30km), maar wij vliegen in Lede.

Fly N Joy vliegvereniging

cheers

Waarom leer je met een mcpx verkeerd vliegen?
Het is gewoon een 6 kanaals heli.
Hij vliegt het zelfde als een 450 of elke andere cp heli, hij is alleen wat kleiner en crash bestendiger.
Ik heb er ook mee leren vliegen na een coax en fp. En vlieg nu zelfs al met een 500.

Groetjes, patrick

Hier ga ik in mee!!
Verleden jaar erg veel (±500 vluchtjes) gevlogen met een Blade mcp-X Micro CP heli.
Daarnaast vloog ik met een Trex550 en trex600ESP
Ik hoor dat vaker dat men denkt dat het vliegen met een Blade mcp-X nadelig werkt als er daarna een grotere CP heli wordt gevlogen.
Nou met alle respect maar die uitspraak en denkwijze vind ik totale onzin.
Een Blade mcp-X is juist een hele goede leerheli.
Het vlieggedrag van een CP heli in mini formaat en ook nog eens Crash bestendig.

Laten we een Blade mcp-X niet gaan vergelijken als het gaat om afstellen van onder andere bladhoek met een groter formaat CP heli.Ook valt er minder aan te stellen zoals men bij een 450 size CP heli doorgaans wel kan doen.
Maar ermee leren vliegen en er daarna overstappen naar bijvoorbeeld een 450 size CP heli is toch echt een hele verstandige keuze.
Vr Gr E

elk zijn mening,

Het feit dat de mcpx zo klein en licht is maakt dat je er anders mee vliegt dan bvb een 450 size. De mcpx is ook ook min of meer zelfstabiliserend.

Ben je dan zo'n pro da je anderen hun denkwijze en uitspraken direct als onzin afschilderd ? Zielig ...

Back