Welke pitch meter te nemen?

Gezien ik nog maar pas begonnen ben met helis, heb ik nog geen "afstelmateriaal" voor helis.

Dus was ik even aan het rondkijken voor een pitch meter. Volgens dat ik op diverse sites lees is dit het eerste dat je zou moeten aanschaffen.
Ik heb dus ook bij hobbyking gekeken maar welke neem je nu best?
Ik heb een Thunder tiger mini titan. Ik moet dus kijken naar een die geschikt is voor een 450 size heli? Of is dit een 400 size?

Terwijl ik dan toch een pitch meter bestel, zijn er nog andere afsteltools die aan te raden zijn?

Je moet kijken naar een pitchmeter voor een 450 heli.
Wat ook heel handig is, en eigenlijk belangrijker wat mij betreft, is een swash leveler.
Die kan je over de hoofdas schuiven als de rotorkop eraf is en je swash perfect vlak zetten/stellen.
Dat is namelijk je uitgangspunt bij het afstellen van een kop, zowel Flybar als flybarless.
Je kan het ook anders doen (bijna gratis), m.b.v. van een imbus sleuteltje en twee tie-rips.
Maar een leveler werkt iets handiger.
Wat ik ook een aanrader vind is de 4 delige imbus schroevendraaier set van Align.
Kan je bijna iedere heli mee in en uit elkaar draaien, en ze zijn gewoon erg goed van kwaliteit.

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
Back