Welke plug is dit?

Ik heb bij Hobbyking lipo's besteld, maar er zitten iets andere stekers aan dan ik gewend ben.
De vergulde contacten passen er wel in ( 4mm systeem ), als ik ze los probeer, maar het rode kunststof gedeelte is iets anders van formaat. Bij HK kan ik de stekers niet los vinden. Je kan zien dat de isolatie te dik is om hier de andere steker aan te solderen.
Weet iemand waar deze te koop zijn

Hans

IMG_0657a.jpg

Verloopstekker van HK gebruiken?

Heb ik ook gekocht voor mijn HK FOX, zit ook zo'n stekker op de ESC

Het zijn HXT connectors en komen in 4 en 6 mm. Blijkbaar hangt er bij jou een 6 mm aan de draadzijde en is de losse connector een 4 mm.

Edit: Bij HK enkel verloopstekkers naar HXT 4mm.

www.aerobertics.be heeft deze liggen van 6 mm.

Stevo

Laatst bewerkt:
Het beste is om je eigen stekker aan de accu te maken. Ik gebruik op alle accu's xt60 en wanneer ik een accu krijg met iets anders dan gaat die er af. Heb je een stroom hoger dan 60 ampere dan moet je overstappen op iets groters

jaah die vervelende stekkers

Hallo dat probleem herken ik, ik heb ook 4mm gold stekkers bij Heliparts besteld,en die passen net niet in de Turnigy stekkers alhoewel die ook 4mm zijn.Dit komt omdat de isolatie van de Turnigy stekkers iets dikker zijn.

Nu is het volgende probleem,,,dat wanneer je de "zeg maar dunnere stekkers" van Heliparts wilt omsolderen op de Lipo,,,,dat dan de kabel niet meer door de stekker gaat,omdat deze weer te dik is,,,ik meen dat het probleem bij AWG 8 optreed.

Dat moet je de slotting van de stekker een beetje uitlemmelen zeg maar,met gevolg dat soms de slotting van de stekker niet meer goed pakt,dus dan moet je met tape te werk gaan.

Ik vind het maar een rot probleem,en ik denk dat meerdere mensen dat ook ondervinden.

Beste is om die dikke blauwe stekkers te gebruiken,die werken het beste....en laten zich makkelijk solderen en bevestigen.

Roger

deze stekkers met plugjes kan je gewoon kopen bij HK en deze passen perfect en kosten niet de wereld de lose hoesjes zijn duurder

Het beste is om je eigen stekker aan de accu te maken. Ik gebruik op alle accu's xt60 en wanneer ik een accu krijg met iets anders dan gaat die er af. Heb je een stroom hoger dan 60 ampere dan moet je overstappen op iets groters

vanaf 60amp?
ik gebruik zowel op de 500, de 600 en de 700 heli 4mm gold..
nog nooit probs gehad hoor, denk trouwens dat de 4mm gerated zijn tot 100 amp of zo. volgens hk 93: "Rated to around 93A" HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 4mm Gold Connector w/ Protector (10pcs/set)

probleem met die xt60 is dat je geen lipos in serie kan steken, en dat hebben wij op onze helis wel degelijk nodig, 12S....
volgens HK kunnen de XT60s maar tot 65 amp...
"The XT60 ensures a solid high-amp connection, perfect for applications up to and beyond 65A constant."

soldeertip als de kabel wat de dik is: gewoon een beetje vet aansmeren zodat ie er vlot over gaat, een kleine moeite, maar een wereld van verschil . ;-)

Laatst bewerkt:
deze stekkers met plugjes kan je gewoon kopen bij HK en deze passen perfect en kosten niet de wereld de lose hoesjes zijn duurder

Probleem is dus, dat de TS niet weer 10 weken wil wachten op zn pluggen:worship

@ Stevo: Dit zijn hobbyking 4mm bullets. Ze zijn gewoon zo groot.

Ik zou zeggen, hoesjes eraf, krimpkousje erom?

Back