welke prop bij EZ

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ik ga binnenkort weer eens bij de modelbouwzaak en ga er nog een batterij kopen 600mamph van 7.2 volt (weten jullie msch een betere voor niet al te veel prijsverschil maar wel meer energie?)
een ultramat 10 gaat er ook nog bij komen.
nu wil ik ook een betere prop dan die standaard witte gÜnter propjes die ik denk niet de optimale duwkracht weergeven.
weet iemand een goede?
ik wil wel niet een stuk uit men romp zagen zoals sommigen doen maar gewoon iets groter en msch van carbon?

thanks!
greets sam

je kan beter een 2100 mah kopen hoor, mijn broertje vliegt met de 600 mah en de 2100 mah en het verschil in de vluchttijd is zeker te zien!

het weegt evenveel dus ik zou zegge waarom niet??(behalve de prijs :wink: )

groetjes jesse

dus geen nieuwe prop?
maar wat raad je me anders aan van prop.
vind dat die prop er maar saai uitziet...
ik vind die van graupner nog toffe propjes "MICRO-PROP LUFTSCHRAUBEN best-nr: 1375.8.3"

een 2100 vind ik niet van multiplex...
kan iemand me helpen?
is dit een goede? PERMABATT drive batt. NiMH 6/1500-AA-W #156019 ?

wil niet al te duur beginnen...
want die 300 is wel 48 euro...
zo'n batterij gaat dat rap kapot of niet als je ze geregel dechargeerd?[/url]

gaat lipo eigenlijk snel stuk?
heb gelzen van wel.
dus geen lippo maar gewone?

nimh-batterijen zijn wel "gevoeliger" dan nicad-batterijen, maar als je ze een beetje verzorgt(niet met te veel ampères laden, af en toe eens volledig ontladen,...) gaan ze heel lang meehoor.
Lipo is weer een ander verhaal, dit zijn bij mijn weten zowat de gevoeligste cellen die er zijn. één keer verkeerd laden of ontladen en je kan ze weggooien... welke lader heb je momenteel?
voor lipo's kan je wel een eenvoudig ladertje kopen van miner dan 20euri.
groetjes

jep, zou ik zeker eens proberen, op mij speed-400 pylonracer is dit een wereld van verschil, maar deze prop maakt wel veel meer toeren dan ze op je easystar zou maken...
groetjes

Ik vlieg mijn Easy(+ hummel) zelf op lipo's, met dat 20 euro ladertje. Werkt perfect tot nu toe. Nog geen problemen gezien terwijl mijn easy die vet overpowerd was heeft laten zien hoe stevig ze zijn. De neus was aardig korter geworden. Maar de lipo (die vooraan in de neus zat) had niets geleden. Wel goed inpakken en zorgen dat er niets in kan knallen (ontvanger e.d.).

Have fun.

Hay Samual zelf had ik het probleem bij mijn easystar ook dat ik net te weinig vermogen had om de kist met camera de lucht in te krijgen.
Toen kreeg ik van iemand een tip om eens een graupner propje te proberen omdat ik gewoon wel met de standaard motor wou vliegen.
Wel de prop besteld en ik kan uit ervaring zeggen dat het bij mij heel wat verschil uitmaakte.
Geen problem meer met soms net niet opstijgen enz ,dus kopen die prop kost maar een paar euro met aluminium spinnertje en vind het nog een stuk mooier ook.
Mvg Jan. :lol:

sorry voor de late reactie, maar je hoeft niet perse van multiplex te nemen hoor, je kan ook gewoon van sanyo of GP oid nemen.

dan wel opassen dat je multiplex stekkertjes neemt.

groetjes jesse

Back