welke prop heb ik nodig

hallo allemaal,

ik heb een powerboot gekocht nou heb ik een paar keer gevaaren maar naar mijn gevoel moet de boot veel harder kunnen nou wou ik hier een nieuwe prop op gaan maken maar weet niet welke het beste is het gaat om
boot:1.30m /1.40m (a admas) zelf nog niks over kunnen vinden op internet
moter:zenoah pum 26cc
gewenste snelheid :wat eruit te halen is na mijn mening gaat die nou 40 km

alvast bedankt:help:

Hier de foto's
Mischien kan mij ook iemand verder helpen met het type van de boot. Want wou graag een kapje bestellen voor over de moter zodat de boot dicht is.
Alvast bedankt

full

De boot is 1.15m zonder roer en met roer 1.27
full

(Ik haal er A Admas uit)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij staat er inderdaad ook "a dumas boat".

Je kunt niet zomaar zeggen, die prop moet je kopen.
Er gaat een hoop testen aan vooraf totdat je de juiste prop hebt gevonden.
Vaak kun je aardig wat props van mensen proberen die ook een dergelijke boot varen.
Zelf heb ik een propshop 7016/2 en een mw3 op mijn cat. Zou je in de buurt wonen en het past, dan mag je ze best eens proberen.
Wat ook belangrijk is, is dat je prop scherp is en geballanceerd. Dit scheelt enorm in snelheden!

De juiste afstelling van de strut zou ook kunnen uitmaken (hoger, lager, gekanteld, etc).

Heb je wat scherpe foto's van de achterkant van de boot en hoe de strut, prop en roer er nu op zit?
Ik heb namelijk het vermoeden dat daar het probleem een beetje zit.

Meld je ook even aan op www.xtremercboats.com
Waarschijnlijk kunnen ze je daar een stuk beter helpen.

Laatst bewerkt:
Is inderdaad een Dumas, een Scarab S
Lj22682.jpg

Motor is een Zenoah 23Pum met een (waarschijnlijk BH Hanson) resonantie uitlaat. Die kun je niet zonder demper gaan gebruiken. Die maakt zoveel herrie dat je onherroepelijk wordt weggestuurd (ook bij een vereniging en/of vaarplek)

Propeller, wat je heb je er nu op zitten? Octura oid?
De hardware op jouw foto's is het setje wat indertijd door Dumas werd geleverd.
Een propshop 7016/2 zou evt kunnen. Een MW3 niet. Dat trekt die twee poort Zenoah niet. Alternatief; Prather 270 en als je niet veel wenst te besteden de 70 carbon prop van Graupner. Die kosten maar een paar euro.
Ga geen hele bedragen in props steken, max haal je hier 50-60 km/uur uit.
Andere motor (meer vermogen) heeft niet zoveel zijn, het ontwerp is dermate oud, de rompvorm is daar niet voor geschikt.

Een kap waarom je in een pm vroeg kun je vergeten. Die zul je zelf moeten maken of, als je geluk hebt bij ebay kunnen vinden.

Back