Welke prop met welk kv?

Hey,

In een ander draadje ben ik bezig een een Speedy Bee.

Nu heb ik een setup in gedachte, maar omdat het mijn eerste is heb ik geen ervaring met de maten van de prop...

- Het gaat om een motortje van 25gr met 1200 of 1800kv. Ik ga 2s lipo gebruiken. Motortje: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3020 Brushless Outrunner Motor 1200kv $14.55

- Nu weet ik vooral niet of ik een zo'n slow fly prop moet nemen. En of ik dan het beste de 1200kv neem. Als dat zo is dan dacht ik aan deze prop: HobbyKing Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (RD-8060 203x152mm) (6pcs/set) $4.21
Bij de motor staat om een prop te nemen tussen de 7x... en de 9x... De 8 lijkt me dus goed. Ik kan wel een aantal propjes kopen, maar niet meer dan 3 setjes.

Alvast bedankt.

Grts

Als je bij de motor de reviews leest, zie je allerlei commentaren van gebruikers en hun ervaringen met verschillende setups.

Als je bij de motor de reviews leest, zie je allerlei commentaren van gebruikers en hun ervaringen met verschillende setups.

Bedankt voor je reactie, en inderdaad, maar als ze zeggen bv. neem een 8.4 weet ik niet of het een slow fly is.
Eerst dacht ik dat ik een gewone moest nemen, maar toen begon ik te twijfelen. Bij de props staat dat het goed is voor outrunners, maar je kunt ook een 'gewone' voor outrunners gebruiken. Het enige verschil is dat dit motortje maar 1200kv is en dat is minder als de meeste.
Daarom vraag ik het hier, zodat mensen met wat ervaring hun mening kunnen geven...:cool:

Grts

Mss is het handiger om alles in dit topic te houden depron-speedy-bee-%5Bupdate-1%5D ?
Want ik zou zoiezo niet aan 1 van die 2 motoren gaan voor een kleine speedy bee.

Mocht je persee te veel vermogen willen dan is de 1800kv versie icm 8X4,3 gws op 2s ideaal.
Dan kun je 200-250g met enige snelheid verticaal omhoog sleuren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mss is het handiger om alles in dit topic te houden http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/98724-depron-speedy-bee-%5Bupdate-1%5D.html ?
Want ik zou zoiezo niet aan 1 van die 2 motoren gaan voor een kleine speedy bee.

Mocht je persee te veel vermogen willen dan is de 1800kv versie icm 8X4,3 gws op 2s ideaal.
Dan kun je 200-250g met enige snelheid verticaal omhoog sleuren.

Ik dacht dat iets over props en kv beter hier kon...

Bedankt voor de reactie. Hier bedoel je dus een gewone prop, geen slow fly toch? En ik weet dat het redelijk sterk is, maar omdat het een redelijk lomp en zwaar vliegtuig is lijkt het mij wel goed. Het is ook voor buiten...

Of is het echt te zwaar?

grts

Er is maar 1 soort gws prop in die maat, die bedoel ik dus. http://www.hobbycity.com/hobbycity/...S_EP_Propeller_(RD-8043_203x109mm)_(6pcs/set)
En alle gws prop's zijn 'slowfly' prop's. Er zijn RD en DD props, de DD zijn nog een heel klein beetje stijfer maar ik vind ze vaak minder fijn.

Onder 'gewone' prop verstaan veel mensen een brandstof prop, dat zou ik niet op een electrotoestel gebruiken omdat het nergens voor nodig is en veel te zwaar.

Welke sterkte prop je kiest heeft meer met de motor/accu combi te maken dan met het vliegtuig waar het allemaal inkomt.

Je hebt pas een sterkere prop nodig bij meer vermogen/meer toeren.
De GWS propellors zijn redelijk vergelijkbaar met de APC-SF (slowfly) (de gws zijn heel iets lichter en slapper) Ik probeer graag meerdere propellors en ik vlieg over het algemeen lieven met de gws op dingen onder de 200g.
De APC-E zijn een stuk steviger en kunnen een hoop meer vermogen aan. zoon 8X4 zou je dan zonder problemen 1KW aan vermogen naartoe kunnen brengen. Zwaar overdreven sterk voor jou doel.

Edit: Maar heb je mijn antwoord daar gezien? die 19g motor is ECHT genoeg.

Back