Welke prop op speed 540

Heb nog een easystar liggen, en een speed 540, de rest moet ik jullie niet vertellen, ik zit enkel met het probleem dat ik geen ampére tang heb, en dus maar tot 10 ampère kan meten, Dus mijn vraag: Welke prop is geschikt voor een speed 540 met 30 ampère regelaar?

Groeten

Welke motor? Met wat voor accu? NiMh, 2S LiPo, 3S LiPo?

RC 540, dit is alles wat ik weet over de motor, En met een 6 cellen nimh (autopakket), liefst ook beetje kleinere prop met wat meer spoed omdat de ruime bepertk is (easystar).

iemand nog suggesties, Als het een aanmoedeging is, het is een cadeautje voor mijn liefste, Zodat zij binnenkort bij haar eerste solo haar eigen vlieger de grond in boort, en niet de mijne:d

Als eerste. Beetje zware motor voor een Easystar of niet?

540 weegt rond de 200 gram afhankelijk van type.

Ik heb een 550 met een 9x5 klapprop op 7cellen
en een 8x4 apc op een speed 600 BB SP 8,4V

Als kleinere optie 7x6

540jes hebben iets minder koppel. Houd het maar bij 8x4 en voel of de motor en regelaar niet te warm worden.

Andere kan. Koop een brushless motortje. 2x lichter en 5x meer vermogen.

8x4 gaat niet passen denk ik. een Speed 540 draait te langzaam om op een Easystar te kunnen gebruiken. Zo'n motor werkt enkel met een grote prop omdat hij relatief weinig toeren maakt. Als je een kleinere prop monteert kom je niet meer vooruit (te weinig trekkracht). Dat denk ik in ieder geval.

een sp400 kom je voor de prijs van een prop tegen dus zou ik niet gaan experimenteren en gewoon voor de standaard setup gaan. Twee keer de verkeerde propmaat en je bent dus al duurder uit.

hmm, 4,75 is echt wel het maximum dat er opkan:), heb juist getest met een 4,75x4,75, denk net iet meer vermogen dan de 400 gaf met de originele prop, maar daar komt dan wel het extra gewicht bij, dus zal naar grotere spoed zoeken worden, en anders inderdaad de 400 erop, swel spijtig, danku voor de reacties,

haja, en da brushless, dit was maar een opknappertje, en heb geen budget meer, terwijl er nog zoveel projectjes roepen op aandacht, en dus brushless:d

Back