Welke prop voor 3600kv en vertraging 5:1

Ik heb een Minihawk en wil hiermee dat hij zeer snel wegtrekt en ook een leuke snelheid heeft min 250km.
De setup die ik heb liggen is een 3600kv mega en een 5:1 vertraging
de klapprop mag niet langer zijn dan 15,5 cm
welke prop komt het beste in de buurt, de voorkeur is RF props
ze zijn helaas te duur om er zomaar een aantal te kopen
en misschien is er hier iemand die er mee getest heeft .
alles gaat op 4S

gr Andre

Nou, eigenlijk heb je alle factoren waar je mee kunt spelen bij een dergelijke vraag al een beetje ingevuld.
- 4s
- motor kv en vertraging
- toestelkeuze
dus kom je er op uit dat ALLEEN de prop nog iets van invloed is.
en dat is eigenlijk meer een kwestie van gefundeerd gokken, en daarna kijken of een maatje groter of kleiner ook werkt..

nu heb je het er over dat de klap prop 15,5 cm mag zijn, ik hoop dat je dit per blad bedoelt..
Dan kom je uit op 12 inch max +/-
alleen kom je met die motor bij lange na niet op 250.
erg ver er vandaan zelfs.
upload_2015-7-6_15-30-42.png

haal je de vertraging eraf, heb je 3600 kv om mee te rekenen.
dan wordt het plaatje wat anders.
upload_2015-7-6_15-31-35.png

maar dan wordt ook de prop wel heftig anders.
wat wil je.. en welke kant wil je op..

Dat is een vrij licht motortje dus de mogelijkheden zijn wat beperkt.
Een RFM 10x17 klapprop met een goede (warme) 4s lipo brengt je zeker dicht in de buurt van wat je wilt, binnen wat de motor nog kan.
Eventueel zou je een 12x17 kunnen nemen op een 2 graden spinner, maar dan zit je op het randje en mag je de motor alleen kort voor het snelle klimmen laten lopen. Dus als een hotliner, niet als een pylonracer.

Gerben

Student, bedankt voor deze gegevens maar hoe betrouwbaar zijn die uit die calculator , ik heb er even mee lopen spelen maar bij een aantal setups die ik zelf al eens gebruikt heb zegt hij kan niet gaat niet enz..
of moet ik dan de betaalde versie nemen?
om de 3600kv motor zonder gear te gebruiken is dit keer niet de bedoeling want zoiets heb ik al , alleen als het niet anders kan dan wordt het misschien wel zonder die gear.

Gerben, 2gr spinner wat houdt dat in is dat waar de prop vlak langs de spinner heen gaat? en dus ook langs de romp?
die 12x17, deze neem ik aan RF 12x17 CFK Speedprop, zie ik het beste zitten , mag best op het randje, de megamotors kunnen over het algemeen toch veel meer hebben dan ze opgeven

ik heb nu de gear tijdelijk aan een helimotor zitten met een 3400kv klein ligt motortje trekt volgens de telemetrie max even 75A daarna naar een 3sec gaat hij naar 50Amp met een 11x22 CFK Speedprop GM
snelheid is met gps gemeten 322km maar het duurt te lang voordat alles op toeren is en zelf weggooien is echt niet te doen, omdat er totaal geen vaart in het begin in zit
ik heb ook nog een 4400kv 1W30 liggen alleen de shaft is 4mm en daar hebben ze geen pion voor bij reisenauer anders was dit nog betere setup denk ik.

gr Andre

2 graden is waar de bladen 2graden extra spoed krijgen. Die zijn dan meestel 'versetzt' zodat de bladen dichtgeklapt mooi aanliggen.

Ik volg dit topic met grote nieuwschierigheid..

Ik heb (een beste poos geleden) een mini hawk van je over genomen maar wegens omstandigheden nog niet mee gevlogen, ik wil hem nu gaan vliegen maar was niet heel blij met de originele setup 1500KV op 6S (2 X 3S). Ik zit nu ernstig te twijfelen wat te doen, laag KV grote prop, vertraging en heel grote prop of direct drive met een heel kleintje. Mijn voorkeur op dit moment gaat naar direct drive met een 3400KV HET2W20 of een 3000KV Dr Mad Thrust 2968, beiden op 4S.

Ik wil/ga je topic niet hi-jacken maar ben benieuwd naar de reden van jou keuze?
Tevens zou ik graag willen weten wat voor 4S lipo jij gebruikt (dan weet ik wat max in de romp past)?
En als ik toch aan het vragen ben... waar vind jij een 36mm spinner?

Alvast bedankt, en succes met je keuze.

Is inderdaad een poosje geleden, jammer dat je er nog niet mee hebt gevlogen want de setup die je hebt is echt niet verkeerd alleen een beetje lastig wat betreft de lipo's
de 2w20 is overigens ook een goede keuze de Dr madtrust kan ook maar is wat aan de zware kant ,ik heb zelf deze motor erop gehad kan zeer goed op 4S ook al geeft HK dat niet op http://hobbyking.com/hobbyking/stor...Motor_w_Impeller_3200kv.html?strSearch=3200kv snel genoeg 250km
lipo kan een 4S 2200mah in 40C of meer

Met een gear kan ook alleen komt er meer bij kijken zoals je leest spinner is bij staufenbiel te krijgen

Idd originele setup verwijderd omdat ik niet met 2 lipos wil knoeien, ook vond ik de motor kabels te dicht langs de can lopen en vond hem zo ook heel zwaar, denk dat hij lichter ook snel kan zijn maar beter gaat vliegen Ik herriner me idd jou motor, moet met de HET 2w20 ongeveer hetzelfde doen denk ik, dus denk dat ik daar dan maar voor ga, 250 is een mooi doel.

Spinner 35/3.17 voor vaste (niet klap) prop kan ik nog niet vinden maar zoek nog wel even verder anders open ik daar wel een ander topic voor.

Bedankt voor je antwoorden en succes met je prop keuze, ik blijf het topic volgen ben benieuwd wat het word.

Deze prop heb ik nodig Rfm 12,8x13
iemand die hem overheeft ?
kan hem bestellen maar verzendkosten uit duitsland min 12euro is ergens teveel geld.

gr Andre

Even een update

Inmiddels de RFM 12,8x13 met een scorpion 4400kv met de gear 5:1 geprobeerd en ik moet zeggen hij is lekker vlot, met 6 seconde een klein stipje, snelheid weet ik (nog) niet maar is meer
een snelle goed handelbare mini hotliner geworden , verbruik ligt op een kleine 94A en vermogen bijna 1,4KW
op 4S 2200MAh 40C ,ik moest iets wegfrezen om de lipo erin te krijgen
motor wordt bij hoge belasting een kleine 50graden de Rhino lipo net handwarm
de regelaar is een Align 100A met een aparte bec die ook niet erg warm wordt
Hij weegt ongeveer 1,2kg totaal
Is niet te vergelijken met een Minihawk pylonracer maar toch een fijn en snel vliegtuig
(de hobbyking motor paste niet op de gear de bevestigings gaten van de flens zitten op de verkeerde plek)

gr Andre

Back