Welke prop voor 55AX?

Zijn er mensen die ervaring hebben met de OS 55 AX? Welke prop draaien jullie? Bij hangar raden ze me een 12x8 aan. Dat is ook de grootste maar die OS zelf opgeeft maar op de club werd dit nogal groor gevonden. Ik wil 'm gaan gebruiken op een Katana 50.

zeker niet, en als de schroef te groot word van diameter ( in mijn geval met een CALMATO ) monteer ik een
3 blad schroef (3-Blatt Luftschraube 28x18 cm) van graupner

Op mijn Calmato sports zit een 55AX nu met een 11x9 prop. Hier heeft het motortje helemaal geen problemen mee.
Eigenlijk wilde ik een 12x8 prop, maar dat 12 past niet zo goed erop. Ik ga eens kijken naar een drieblads denk ik. 28cmx18cm dat zal ongeveer 11x7 zijn denk ik?
groeten, Ton

inderdaad, bij een drieblad is de regel zo ongeveer datje er een maat moet aftrekken.
dus een 12 x 7 word bij een drieblad 11 x 7

Dan nog maar een propvraagje erachteraan :D
Heb net via Berto een Extra 300 Leki met een 91FX erbij gekocht. De props die op deze motor gebruikt worden varieren van 12/8 tot 17/5 :? ...Welke prop zou geschikt zijn voor kunstvlucht?

Nou heb je de smaak te pakken geloof Ik.
s65.gif

APC 14" x 6" heb Ik nog liggen om te testen.
Deze hat Ik ook op een Diablotin met OS91

Mvg Johan

Heb de smaak inderdaad aardig te pakken :wink: ....
wil die 14/6 eens proberen. Voor 3D wordt volgens RC-Groups vaak een 16/4 gebruikt. Wellicht niet geschikt voor kunstvlucht?

@Plotterwelt: Ik neem zaterdag de Funtana mee, kon vanavond helaas niet. Ben er morgenavond (donderdag) wel met twee andere kistjes.

Heb de smaak inderdaad aardig te pakken :wink: ....
wil die 14/6 eens proberen. Voor 3D wordt volgens RC-Groups vaak een 16/4 gebruikt. Wellicht niet geschikt voor kunstvlucht?

@Plotterwelt: Ik neem zaterdag de Funtana mee, kon vanavond helaas niet. Ben er morgenavond (donderdag) wel met twee andere kistjes.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een 12x9 prop op de 55AX?
Ik heb er nu een 12x7 opzitten, maar vind dit het net niet.
Ik kan met de calmato sport 40 (waar hij op zit;)) redelijk doorvliegen en vertikaal omhoog trekken, maar niet zo snel en ver als ik eigenlijk wil.

Of heeft iemand nog een andere tip voor me.

12x# is de maximale maat (ivm grondspeling).
En als ik het goed had begrepen heeft een 3 blads prop minder rendement, dus dat is waarschijnlijk ook geen optie?

Laatst bewerkt:
Back