Welke propeller + gewicht vliegtuig

Goedemiddag

ik heb nog een moter:TT OBL 43/11-30H




Specifications:
Voltage range: 5 ~ 6s cells Li-poly
KV rating: 1050 RPM/V
Max efficient current: 3 ~ 55A
Max surge current: 75A / 5s
Shaft diameter: 5mm / 0.197 in.
Dimensions: 43 x 62 mm / 1.693 x 2.441 in.
Weight: 280g / 9.88oz

Regelaar:Turnigy Plush-60A

en omdat ik deze al een paar maanden liggen heb
wil ik deze gaan inbouwen in een vliegtuig
nu zou ik graag eens weten het volgende
als ik vlieg met 5S welke prop kan ik dan gebruiken
en al ik met 6S welke prop kan ik dan gebruiken
en tot welk gewicht kan ik gaan met een vliegtuig


Groetjes Ronny
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gert-Jan

de motor en regelaar is toch bekend
dus als ik met 5S of 6S wil vliegen
moet ik toch ook weten met welke prop dit kan


Gr.Ronny
 
Er zullen niet veel mensen een heli motor als vliegtuig motor gaan gebruiken.

Dus zal je zelf moeten gaan meten en testen.:D

Mvg Johan
 
Haha inderdaad johan, is eigenlijk een motor voor een trex 600 o.i.d.

Maakt eigenlijk veel te veel toeren, dus het vliegtuig word wel een erg snelle kist... dus geen 3D of schaalkist...

Meer een sundowner ofzo
 
Als de motor in delta geschakeld is, en als de draden makkelijk bereikbaar zijn, zou je de motor kunnen omsolderen naar ster-schakeling, Kv (in toeren/Volt) wordt daarmee factor √3 = 1,73 lager, Kt (in koppel per Ampère) gaat met dezelfde factor omhoog.

Foto's van motor/patient??
 
Laatst bewerkt:
Hij zal open moeten, ik kan zo niet zien of de drie fases in ster of driehoek zijn geschakeld.

De opmerking in het plaatje "delta takes three times more input power" is, hoewel correct, verwarrend. Bij zelfde spanning inderdaad drie keer vermogen de vraag is of de motor het aankan. Het vermogen dat de motor kan verwerken veranderd namelijk niet als je van ster naar driehoek, of vice-versa, gaat.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top