Welke propeller?

Dag allemaal,

Ik heb net een YAK 55 profile gekocht hier op het forum en het vliegt prima, maar er zit zo'n oranje GWS flexibel stuk plastic voorop wat ze propeller noemen. Nu heb ik zeeeeeeer sterk het gevoel dat dit ding ongeveer 30% van het vermogen direct opneemt, zonder om te zetten in voortstuwing (heeft ook "bladspoor", is eigenlijk een helicopterterm... maar vol gas zie je duidelijk 1 blad verder naar voren dan het ander).

De vraag is nu dus duidelijk; Welke andere propeller moet ik hierop zetten?

Setup:
jeti model eco 18
axi2212/34 gold line
hyperion cx g3 25c 3s 850 mah

En als bijvragen:

Waar kan ik een geschikte prop kopen en/of heeft iemand nog iets liggen wat verkocht kan worden aan mij ;)

Gr. Richard

Het is trouwens de bedoeling om 3D te kunnen vliegen met dit kistje...

(lukt nu al prima, alleen beetje te weinig pit wat mij betreft... + het gevoel dat de helft van het vermogen "verdwijnt" in het flexen vd huidige prop)

die oranje (gws) zijn slowfly props dacht ik...
zat ook eerst op mijn F1 jetje met helimotor... dan e gewone harde prop, heel wat sneller ;-)

volgens de lijsten op diverse sites is een 11x4,7 de maat die je hebben moet ,maar dat is een slowflyer prop ,volgens mij is een 11x6 e een betere keuze

Een 11 x 5,5e of 11 x 6 prop lijkt me dan ideaal.

Heeft iemand misschien nog iets liggen? Zit net te kijken, maar als ik een prop wil bestellen (rond de 4 euro) dan betaal je meestal 5 euro verzendkosten... vind ik een beetje (te) veel eigenlijk...

Gr. Richard

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nog wat research gedaan en gekeken wat ik (gemakkelijk) kon kopen om te proberen en het is voorlopig een APC 10x5 thin electric geworden.. iets kleiner, maar wel met een lage spoed. En sowieso een stuk beter als dat wapperende stuk plastic wat er nu op zit! :)

Laat hier wel even weten hoe het gegaan is!

ps. dit is ook de maat die aangeraden word door AXI zelf.. dus zou goed moeten zijn!

Laatst bewerkt:
Back